Automobiļi, kas darbināmi ar elektrību (rūpnieciski ražots M1 un N1 kategorijas elektromobilis par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un tā siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas ir 0 g CO2/km) ir kļuvuši par ceļu satiksmes pilntiesīgiem dalībniekiem. Valsts vēl aizvadītā gada nogalē ar īpašu atbalsta programmu mudināja iegādāties gan jaunus, gan lietotus elektroauto un hibrīda auto (tam ir vēl papildu iekšdedzes dzinējs, un kopējās SEG emisijas ir līdz 50g CO2/km).
Taču, kā norāda zvērināts advokāts Aldis Alliks, par elektroauto pat advokātam ir vairāk jautājumu nekā atbilžu. Tāpēc advokāts 8. martā plkst.10.00-13.00 vadīs RMS Forum rīkoto tiešsaistes semināru “Elektroauto Latvijā nākotnes perspektīvas un problēmas“. Vairāk par pasākumu uzziniet šeit.
Savukārt par to, kā elektroauto lietotājiem ikdienā uzņēmumos piemērojami ar autotransportu un degvielas patēriņu saistītie nodokļi, kā vecama grāmatvedības uzskaite, seminārā informēs Latvijas Nodokļu konsultantu asociācijas (LNKA) valdes locekle, sertificēta nodokļu konsultante, Deloitte Latvia Nodokļu departamenta vadītāja Elīna Putniņa.
Būs arī ieskats tematā par to, vai uzņēmējdarbībā ir izdevīgi elektriskie kravas automobiļi. Seminārā viedokli par to, kas varētu mainīties, kad elektomobiļi būs arvien vairāk, izteiks arī elektrouzlādes staciju nodrošinātāju pārstāvis, Eleport Latvia vadītājs Kārlis Mendziņš.
Nešaujiet sev kājā” Vai pērkot elektrautomobili, “nešaujam sev kājā”? Vai tie tiešām ir tik izdevīgi, kā tos mēdz reklamēt? Uz šiem jautājumiem atbildes sniegs viesis no Lietuvas, konsultāciju uzņēmuma OEV Group izpilddirektors Tadas Ratkevičius.
Atgādinām, ka transporta sektors rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām, kur viens no lielākajiem emisiju avotiem ir tieši personīgais autotransports. Tāpēc ir jāatrod jauni veidi, kā samazināt emisijas transporta nozarē – piemēram, padarīt ekonomiski izdevīgāku videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādi un pieejamāku uzlādes staciju infrastruktūru, norāda Klimata un enerģētikas ministrija. Atbalsta programma elektroauto un hibrīdauto iegādei 10 milj. eiro apmērā tiek finansēta no Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII), kas ir valsts budžeta programma, kurā finansējums tiek gūts no emisijas kvotu izsolīšanas.
Vēršam uzmanību, ka ALTUM ir uzsācis projektu pieteikumu pieņemšanu programmā “Energoefektivitātes aizdevums ar kapitāla atlaidi“, kura ietvaros līdz 26. martam var pretendēt uz valsts garantiju ar kapitāla atlaidi finanšu līzingam jaunu elektroauto iegādes finansēšanai – līdz 30% no elektroauto iegādes cenas bez PVN, maksimāli 5 000 EUR vienam M1 kategorijas elektroauto vai 10 000 EUR vienam N1 kategorijas elektroauto.
Atbalsta saņēmēji programmā var būt sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti.