Darbu pārtrauc VID klientu apkalpošanas centrs Ogrē
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) informē, ka no 10. aprīļa darbu pārtrauks VID Ogres klientu apkalpošanas centrs. Turpmāk Ogres un tuvējo pašvaldību iedzīvotāji visus VID pakalpojumus klātienē varēs saņemt VID klientu apkalpošanas centrā Rīgā, bet biežāk izmantotos - arī Ikšķiles vienotajā valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – VPVKAC) Daugavas prospektā 34, Ikšķilē. Klātienes pakalpojumu sniegšana Ogrē tiek pārtraukta, jo Ogres pašvaldība, neraugoties uz VID centieniem, nerada iespēju nodrošināt VID pakalpojumu pieejamību pašvaldības telpās, kā tas bija sākotnēji plānots. VID atgādina, ka izmaiņas attiecībā uz…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) informē, ka no 10. aprīļa darbu pārtrauksVID Ogres klientu apkalpošanas centrs. Turpmāk Ogres un tuvējo pašvaldību iedzīvotāji visus VID pakalpojumus klātienē varēs saņemt VID klientu apkalpošanas centrā Rīgā, bet biežāk izmantotos - arī Ikšķiles vienotajā valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – VPVKAC) Daugavas prospektā 34, Ikšķilē.
Klātienes pakalpojumu sniegšana Ogrē tiek pārtraukta, jo Ogres pašvaldība, neraugoties uz VID centieniem, nerada iespēju nodrošināt VID pakalpojumu pieejamību pašvaldības telpās, kā tas bija sākotnēji plānots. VID atgādina, ka izmaiņas attiecībā uz apkalpošanu klātienē šī gada laikā pakāpeniski skars vēl astoņus VID klientu apkalpošanas centrus, kuru darbība pašreizējās adresēs tiks pārtraukta, taču divi VID darbinieki arī turpmāk sniegs klātienes pakalpojumus attiecīgo pašvaldību telpās.
Reģionālie centri pāriet uz 3 dienu darba nedēļu
VID arī informē, ka, sākot ar šī gada 5.aprīli reģionālie klientu apkalpošanas centri turpinās apkalpot iedzīvotājus klātienē trīs darba dienas nedēļā, bet atlikušajās darba dienās veiks iesniegto dokumentu izskatīšanu, apstrādi, kā arī citus ar nodokļu administrēšanu saistītus pienākumus.
Šī gada 1. martā, sākoties gada ienākumu deklarāciju iesniegšanai, VID reģionālajos klientu apkalpošanas centros sniedza pakalpojumus klātienē atkarībā no klientu plūsmas intensitātes. Līdz ar to iedzīvotāji, kuri vēl nebija ievērojuši VID darba laika izmaiņas, tika apkalpoti klātienē piecas darba dienas nedēļā (nevis trīs, kā tas ir spēkā no šī gada 1.februāra).
Patlaban pirmajiem gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas mēnešiem raksturīgā klientu plūsma ir samazinājusies. Tādēļ, sākot ar šī gada 5.aprīli, VID reģionālie klientu apkalpošanas centri atgriežas pie klientu apkalpošanas klātienē trīs darba dienas nedēļā - pirmdien no 9.00 līdz 18.00, otrdien un ceturtdien no 9.00 līdz 17.00. Savukārt trešdien un piektdien VID darbinieki veiks iesniegto dokumentu izskatīšanu, apstrādi, kā arī citus ar nodokļu administrēšanu saistītus pienākumus.
Rīgas klientu apkalpošanas centrā Talejas ielā 1 klienti joprojām tiek apkalpoti piecas dienas nedēļā: pirmdien no 9.00 līdz 19.00, otrdien, trešdien un ceturtdien no 9.00 līdz 17.00, piektdien no 9.00 līdz 15.00.
Izmaiņas citās pilsētās
Sākot ar 30. aprīli darbība līdzšinējās adresēs tiks pārtraukta VID klientu apkalpošanas centros šādās pilsētās – Alūksnē (turpmāk – Dārza ielā 11), Krāslavā (turpmāk – Skolas ielā 9), Ludzā (turpmāk – Raiņa ielā 16), Limbažos (turpmāk – Vecajā Sarmes ielā 10) un Gulbenē (turpmāk – Ozolu ielā 2a). Savukārt, no 3. jūlija darbība tiek pārtraukta VID klientu apkalpošanas centrā Rīgā, E.Smiļģa ielā 46 (turpmāk –Talejas ielā 1), no 31. maija – Valkā (turpmāk – Rīgas ielā 25), bet no 31. jūlija – Talsos (turpmāk – Kareivju ielā 7).
VID atgādina, ka šobrīd visā Latvijā darbojas 77 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID EDS, informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla www.latvija.lv sadaļā “Vienotie klientu apkalpošanas centri”.
Lēmums klientu apkalpošanas centra slēgšanu tika pieņemts VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.Tāpat jāņem vērā, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē. Kā zināms, jau kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām – kopš 2010.gada, juridiskajām personām – kopš 2012.gada, bet fiziskām personām – saimnieciskās darbības veicējiem – kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.VID tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un videosemināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem.
Savukārt, zvanot uz VID informatīvo tālruni 67120000, ir iespējams uzzināt vispārīgu informāciju par VID kompetencē esošiem jautājumiem, bet detalizētākas atbildes var saņemt, nosūtot savu jautājumu elektroniski vai pa pastu.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.