0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASDubultos laiku, kurā patērētājs var atgriezt nekvalitatīvu preci, tostarp arī digitālu preci

Dubultos laiku, kurā patērētājs var atgriezt nekvalitatīvu preci, tostarp arī digitālu preci

Eiropas Parlaments 26. martā apstiprināja jaunus noteikumus, lai nodrošinātu patērētāju tiesības neatkarīgi no tā, vai viņi pērk materiālās vai digitālās preces, veikalā vai tiešsaistē. Noteikumi pieņemti  ar mērķi ieviest papildu garantijas patērētāju tiesību ievērošanai, ar iespēju saņemt kompensāciju gadījumā, ja tiek pārdota bojāta vai nekvalitatīva prece, un saskaņot dalībvalstu tiesību normas ar direktīvas uzstādījumiem, lai nodrošinātu pārdevējiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus visā ES. Digitālais saturs Jaunās tehnoloģijas, kas nemitīgi attīstās, radīja nepieciešamību izstrādāt jaunus noteikumus par digitālā satura piegādes līgumu aspektiem. Patlaban to, kā risināmas situācijas, kad iegādāta nekvalitatīva prece, atkarībā no tā, kurā ES…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto:n pexels.com

Eiropas Parlaments 26. martā apstiprināja jaunus noteikumus, lai nodrošinātu patērētāju tiesības neatkarīgi no tā, vai viņi pērk materiālās vai digitālās preces, veikalā vai tiešsaistē. Noteikumi pieņemti  ar mērķi ieviest papildu garantijas patērētāju tiesību ievērošanai, ar iespēju saņemt kompensāciju gadījumā, ja tiek pārdota bojāta vai nekvalitatīva prece, un saskaņot dalībvalstu tiesību normas ar direktīvas uzstādījumiem, lai nodrošinātu pārdevējiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus visā ES.

Digitālais saturs

Jaunās tehnoloģijas, kas nemitīgi attīstās, radīja nepieciešamību izstrādāt jaunus noteikumus par digitālā satura piegādes līgumu aspektiem. Patlaban to, kā risināmas situācijas, kad iegādāta nekvalitatīva prece, atkarībā no tā, kurā ES dalībvalstī atrodaties un vai pirkums ir izdarīts tiešsaistē vai bezsaistē, nosaka atšķirīgi noteikumi. Var atšķirties arī pircēju tiesības uz preces salabošanu vai nomaiņu, kā arī tas, kādā termiņā šīs tiesības ir izmantojamas. Tāpat vairākās dalībvalstīs nav skaidri definēti noteikumi, kas reglamentē digitālā satura, piemēram lietotņu, mūzikas vai spēļu, pārdošanu. Patērētāji saskaras ar grūtībām, mēģinot skaidrot, kā jārīkojas, ja kāda no iegādātām precēm nedarbojas vai tiek konstatēts defekts. Jaunie noteikumi paredz digitālos līgumus visos gadījumos, gan ja tie attiecas uz abonēšanu (piemēram, mūzikas straumēšanas pakalpojums), gan uz vienreizēju pirkumu (piemēram, spēle viedtālrunī). Patērētāja intereses tiek aizsargātas ne tikai tad, kad tiek samaksāta nauda, bet arī tad, ja viņi norēķinās par saņemto pakalpojumu vai produktu, sniedzot savus personas datus, kā tas šobrīd bieži tiek praktizēts sociālajos tīklos. Patērētājam būs tiesības uz cenas samazināšanu vai saņemt kompensāciju 14 dienu laikā, ja problēma netiek atrisināta saprātīgā laikā.

Materiālās preces

 

Ja programmatūra ir iebūvēta iegādātajā produktā, šobrīd pārdošanā pieejamās viedās ierīcēs (piemēram, viedais ledusskapis), pircēja tiesības noteiktas direktīvā par preču pārdošanas līgumu aspektiem.
Jaunie noteikumi attieksies uz gadījumiem, ja materiālā prece iegādāta tiešsaistē vai bezsaistē jebkurā ES dalībvalstī.
Noteikumu mērķis ir sasniegt vienādu aizsardzības līmeni visās ES dalībvalstīs, nodrošinot ES kvalitātes standartus. Uzlabojot patērētāju uzticību un nodrošinot noteiktu juridisko ietvaru uzņēmumiem, paredzams, ka direktīva veicinās pārrobežu tirdzniecību arī mazajiem uzņēmumiem. Pircējiem visā ES būs tiesības divu gadu laikā pēc preces iegādes vērsties pie pārdevēja situācijā, ja tika pārdota nekvalitatīva vai bojāta prece, vai defekts konstatēts vēlāk, neatkarīgi no tā, vai attiecīgais produkts ir lietojumprogramma vai veļas mašīna. Turklāt jaunie noteikumi dubulto paredzēto laiku, kurā patērētājs ir tiesīgs pieprasīt bez maksas salabot vai nomainīt nekvalitatīvo preci, nesniedzot papildu pierādījumus. Tas nozīmē, ka, ja defekts parādās viena gada laikā pēc preces iegādes vai piegādes, tiek uzskatīts, ka tas jau pastāvēja iegādes brīdī, pircējam nebūs jāpierāda, ka produktam, digitālajam saturam vai pakalpojumam attiecīgais defekts bija jau iegādes momentā. Pēc tam, kad Eiropas Parlaments un Padome būs apstiprinājušas direktīvas, dalībvalstīm būs divi gadi, lai iestrādātu jaunos noteikumus nacionālajos tiesību aktos.