0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSSOLVIT centrā visvairāk sūdzas saistībā ar sociālajām garantijām, PVN atmaksu, uzturēšanās atļaujām

SOLVIT centrā visvairāk sūdzas saistībā ar sociālajām garantijām, PVN atmaksu, uzturēšanās atļaujām

Latvijas SOLVIT centrs (Eiropas Komisijas un dalībvalstu izveidots alternatīvs strīdu risināšanas tīkls iedzīvotāju un uzņēmēju sūdzību izskatīšanā) savā pastāvēšanas laikā līdz 2017.gada beigām ir saņēmis 487 lietas, no kurām tika pieņemtas un veiksmīgi atrisinātas 214 lietas. Pērn Latvijas SOLVIT centrs ir saņēmis 45 lietas, no kurām tika pieņemtas risināšanai 32 lietas. Atrisināto lietu īpatsvars salīdzinājumā ar 2016.gadu ir audzis par 50%, 2017.gadā sasniedzot 100%, kas krietni pārsniedz vidējo rādītāju Eiropā. Tas nozīmē, ka 2017.gadā visas lietas, kas tika pieņemtas, tika arī sekmīgi atrisinātas. Vienlaikus 2017.gadā Latvijas SOLVIT centrs ir saņēmis 13 uzņēmēju sūdzības, kas ir vēsturiski lielākais uzņēmēju sūdzību skaits…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Latvijas SOLVIT centrs (Eiropas Komisijas un dalībvalstu izveidots alternatīvs strīdu risināšanas tīkls iedzīvotāju un uzņēmēju sūdzību izskatīšanā) savā pastāvēšanas laikā līdz 2017.gada beigām ir saņēmis 487 lietas, no kurām tika pieņemtas un veiksmīgi atrisinātas 214 lietas.

Pērn Latvijas SOLVIT centrs ir saņēmis 45 lietas, no kurām tika pieņemtas risināšanai 32 lietas. Atrisināto lietu īpatsvars salīdzinājumā ar 2016.gadu ir audzis par 50%, 2017.gadā sasniedzot 100%, kas krietni pārsniedz vidējo rādītāju Eiropā. Tas nozīmē, ka 2017.gadā visas lietas, kas tika pieņemtas, tika arī sekmīgi atrisinātas.

Vienlaikus 2017.gadā Latvijas SOLVIT centrs ir saņēmis 13 uzņēmēju sūdzības, kas ir vēsturiski lielākais uzņēmēju sūdzību skaits SOLVIT centra Latvijā pastāvēšanas laikā. Lielākā daļa uzņēmēju sūdzības ir saņemtas no ārvalstu uzņēmējiem, kas veic uzņēmējdarbību Latvijā, saistībā ar Latvijas valsts iestāžu pieņemtiem lēmumiem.

Savukārt 2018.gadā, līdz augusta vidum Latvijas SOLVIT centrs ir saņēmis 38 lietas, no kurām pieņemtas risināšanai 18 lietas, tai skaitā vienu iesniedza uzņēmējs.

Kopumā SOLVIT centros, arī Latvijā, visvairāk sūdzības tiek saņemtas saistībā ar sociālajām garantijām – vairāk nekā puse no visām lietām, ceturtdaļu sastāda sūdzības saistībā ar uzturēšanās atļaujām. Savukārt uzņēmēji SOLVIT centros vēršas sastopoties ar ierobežojumiem brīvai preču un pakalpojumu apritei, kā arī saistībā ar sarežģījumiem PVN atmaksas jautājumā.

Kā vienu no SOLVIT centra darbības veiksmes stāstiem var minēt situāciju, kad Latvijas SOLVIT centra iejaukšanās rezultātā tika rasts risinājums kāda Latvijas pilsoņa problēmai. Minētajā gadījumā Horvātijas vietējā pasta nodaļa atteicās izsniegt Latvijas pilsonim prāmju transporta atlaižu karti, jo viņam nebija patstāvīgas uzturēšanās atļaujas.

Attiecīgi Latvijas SOLVIT centrs norādīja, ka šāda Horvātijas pakalpojumu sniedzēja rīcība ir pretrunā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 18. un 56.pantu un diskriminē personu pilsonības dēļ. Turklāt saskaņā ar vienlīdzīgas attieksmes principu, jūras transportu biļešu cenu atšķirība nedrīkst diskriminēt citu ES valstu pagaidu iedzīvotājus.

Pēc SOLVIT centra iejaukšanās, Horvātijas atbildīgās iestādes veica grozījumus nacionālajā likumdošanā, kas ļauj pieteikties atlaižu kartēm, ja nav pastāvīgas uzturēšanās atļaujas.

Par SOLVIT centru

SOLVIT centrs ir Eiropas Komisijas un dalībvalstu izveidots alternatīvs strīdu risināšanas tīkls iedzīvotāju un uzņēmēju sūdzību izskatīšanā, kas tiem radušās citu ES dalībvalstu iestādēm neievērojot ES tiesībās noteikto. Tā darbību nodrošina visu ES dalībvalstu un Islandes, Lihtenšteinas, Norvēģijas valsts pārvaldes iestādes. SOLVIT pakalpojumi ir bezmaksas.

SOLVIT centrs risina problēmas, kuras radušās saistībā ar profesionālās kvalifikācijas atzīšanu, preču savstarpējo atzīšanu, brīvību veikt uzņēmējdarbību, kā arī citām sūdzībām, ja tās ir saistītas ar kādas valsts iestādes rīcību, ja nav ievērotas iedzīvotāja vai uzņēmuma ES tiesības, pārkāpums noticis citā ES dalībvalstī.