0,00 EUR

Grozā nav nevienas preces.

ŽURNĀLS BILANCE BILANCES RAKSTI Darbinieka prasījums, tā sagatavošana darba devēja maksātnespējas gadījumā (nobeigums)

Darbinieka prasījums, tā sagatavošana darba devēja maksātnespējas gadījumā (nobeigums)

Laila Kelmere, Mg.oec., praktizējoša grāmatvede, Latvijas Lauksaimniecības universitātes vieslektore, Grāmatvedības un finanšu koledžas docente

Raksta sākumu skatīt Bilances 2020. gada Nr. 8 (464) un Nr. 9 (465) Veidlapa "Informācija par darbinieku prasījumiem" Darbiniekam vēl ir jāaizpilda veidlapa "Informācija par darbinieku prasījumiem", kas noteikta un ir pieejama MK noteikumu Nr. 995 1. pielikumā. Veidlapas vienu daļu aizpilda darbinieks un ar parakstu apliecina sniegtās informācijas patiesumu, bet veidlapas otru daļu aizpilda maksātnespējas procesa administrators saskaņā ar viņa rīcībā esošo informāciju, tai skaitā par pamatu ņemot maksātnespējīgā uzņēmuma grāmatvedības datus, ja tādi ir iesniegti. Veidlapas sākumā…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas
Abonēt
*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties
Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Darbinieka prasījums, tā sagatavošana darba devēja maksātnespējas gadījumā
Foto: © Antonioguillem – stock.adobe.com

Laila Kelmere, Mg.oec., praktizējoša grāmatvede, Latvijas Lauksaimniecības universitātes vieslektore, Grāmatvedības un finanšu koledžas docente
Laila Kelmere,
Mg.oec.,
praktizējoša grāmatvede,
Latvijas Lauksaimniecības universitātes vieslektore, Grāmatvedības un finanšu koledžas docente
Foto: Aivars Siliņš

Raksta sākumu skatīt Bilances 2020. gada Nr. 8 (464) un Nr. 9 (465)

Veidlapa “Informācija par darbinieku prasījumiem”

Darbiniekam vēl ir jāaizpilda veidlapa “Informācija par darbinieku prasījumiem”, kas noteikta un ir pieejama MK noteikumu Nr. 995 1. pielikumā.

Veidlapas vienu daļu aizpilda darbinieks un ar parakstu apliecina sniegtās informācijas patiesumu, bet veidlapas otru daļu aizpilda maksātnespējas procesa administrators saskaņā ar viņa rīcībā esošo informāciju, tai skaitā par pamatu ņemot maksātnespējīgā uzņēmuma grāmatvedības datus, ja tādi ir iesniegti.

Veidlapas sākumā darbinieks sniedz pamatinformāciju par sevi. Šajā sadaļā ir svarīgi norādīt tādu pasta adresi, kurā darbinieks patiešām saņems tam adresētos sūtījumus. Tālrunis un elektroniskā pasta adrese ir jānorāda, lai būtu iespējams sazināties un uzdot precizējošos jautājumus, kas nepieciešami, lai pieņemtu lēmumu par līdzekļu piešķiršanu no DPGF.

Protams, jānorāda arī pamatinformācija par maksātnespējīgo darba devēju — nosaukums un reģistrācijas numurs.

Veidlapā detalizēti jāuzrāda informācija par darbinieka prasījumu. Šī informācija ir nepieciešama aprēķinu veikšanai un lēmumu pieņemšanai par to, vai darbinieka prasījums ir sedzams no DPGF vai nav.

Mans ieteikums šo veidlapu aizpildīt, jau sagatavojot kreditora prasījuma pieteikumu, jo tad rodas pilnīgāks priekšstats par to, kādi dokumenti jāiesniedz, lai pamatotu savu prasījumu.

Šajā veidlapā norāda visu prasījuma apmēru, bet aprēķinus un pārrēķinus veiks MKD. Jāatceras, ka darbiniekam kā kreditoram pienākas prasīt visu nesaņemto atlīdzību, bet MKD šo summu pārrēķina, jo valsts ir noteikusi zināmus ierobežojumus, ar to nodrošinot, ka no DPGF var veikt izmaksas lielākam darbinieku skaitam un pēc vienādiem principiem.

 Veidlapā vairāk akcentēšu to, kas attiecas uz darbiniekiem. Ja visi dokumenti ir kārtībā, tad darbinieka sniegtā informācija saskanēs ar administratora sniegto informāciju, kuru administrators ieguvis no maksātnespējīgā uzņēmuma grāmatvedības datiem.

Veidlapā uzrādītajām summām ir jāsaskan ar tām summām, ko darbinieks norāda savā kreditora prasījumā.

Uzskatu, ka ir labi, ka veidlapā ir iekļautas abas puses — darbinieks un administrators, jo bieži vien, izlasot un saprotot, kāda informācija jānorāda administratoram, darbiniekam ir vienkāršāk aizpildīt savu sadaļu. Atsevišķos punktos administratoram jāsniedz detalizētāka informācija nekā darbiniekam.

Anketas noslēgumā ir sadaļa, kas jāaizpilda darbiniekam, un tā ir svarīga sadaļa, jo tur ir jāuzrāda bankas norēķinu rekvizīti.

Kad šo veidlapu ir aizpildījis un parakstījis arī administrators, tad administrators visus viena uzņēmuma darbinieku prasījumus (veidlapas) kopā ar pamatojošiem dokumentiem iesniedz MKD.

MKD ir norādījis, ka dokumentu iesniegšanas gadījumā svarīgākais ir nevis iesniegto dokumentu daudzums, bet gan dokumentu kvalitāte, t.i., ka iesniegtajos dokumentos ir viegli saprast tajos uzrādīto informāciju, tā ir pilnīga un korekta, kā arī atbilst atskaitēm, kas iesniegtas valsts iestādēm, piemēram, VID.

Kamēr MKD rīcībā nav visas nepieciešamās informācijas, tikmēr lēmums par līdzekļu izmaksu darbiniekam no DPGF netiek pieņemts. Tāpēc arī ir noteikts termiņš, ka MKD lēmumu pieņem mēneša laikā no dienas, kad ir saņemti visi nepieciešamie dokumenti. MKD lemj par naudas līdzekļu piešķiršanu darbinieku prasījumu apmierināšanai no DPGF pilnā apmērā, daļējā apmērā vai par atteikumu piešķirt naudas līdzekļus.

Kad MKD lēmumus ir pieņēmis, tad informē administratoru par darbiniekiem, kuriem piešķirti naudas līdzekļi no darbinieku prasījumu garantiju fonda, kā arī par katra darbinieka prasījumu apmierināšanai piešķirtajām summām. Saskaņā ar sniegto informāciju kreditoru prasījumu reģistrā pie katra darbinieka kreditora prasījuma tiks norādīts, ka prasījums ir segts vai daļēji segts no DPGF. 

Ceru, ka man ir izdevies parādīt, ka kvalitatīvi grāmatvedības dokumenti var palīdzēt ātrāk risināt lietas un ir nepieciešami, kā arī to, ka bez grāmatveža palīdzības neiztikt arī uzņēmumam grūtos brīžos, piemēram, uzsākot maksātnespējas procesu.

Publicēts žurnāla “Bilance” 2020. gada oktobra (466.) numurā

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: