0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKOMERCPRAKSEPTAC piemēro Ls 10 000 sodu reliģiskajai organizācijai „OM TAT SAT” par negodīgas komercprakses īstenošanu. Soda arī reklāmas izvietotāju

PTAC piemēro Ls 10 000 sodu reliģiskajai organizācijai „OM TAT SAT” par negodīgas komercprakses īstenošanu. Soda arī reklāmas izvietotāju

Šī gada 12.oktobrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēma lēmumu par reliģiskās organizācijas „OM TAT SAT”, iepriekšējais nosaukums – „Durgas templis”, īstenotu negodīgu komercpraksi, piemērojot reliģiskajai organizācijai naudas Lssodu 10 000  apmērā un uzliekot par pienākumu izbeigt negodīgu komercpraksi. Reliģiskās organizācijas „OM TAT SAT” pārkāpums izpaudās kā maldinošu apgalvojumu ietveršana reklāmās par semināriem, nodarbībām un pasākumiem melnās maģijas lāsta noņemšanai, svara zaudēšanai, naudas pievilināšanai u.c. Organizācija sniegusi arī maldinošu informāciju saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot patērētājiem iespaidu, ka samaksa par attiecīgajiem pakalpojumiem jāveic „brīvprātīgi”, kas neatbilst patiesībai. PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nekļūt par šīs organizācijas realizētās negodīgas komercprakses upuriem.…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Šī gada 12.oktobrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēma lēmumu par reliģiskās organizācijas „OM TAT SAT”, iepriekšējais nosaukums – „Durgas templis”, īstenotu negodīgu komercpraksi, piemērojot reliģiskajai organizācijai naudas Lssodu 10 000  apmērā un uzliekot par pienākumu izbeigt negodīgu komercpraksi. Reliģiskās organizācijas „OM TAT SAT” pārkāpums izpaudās kā maldinošu apgalvojumu ietveršana reklāmās par semināriem, nodarbībām un pasākumiem melnās maģijas lāsta noņemšanai, svara zaudēšanai, naudas pievilināšanai u.c. Organizācija sniegusi arī maldinošu informāciju saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot patērētājiem iespaidu, ka samaksa par attiecīgajiem pakalpojumiem jāveic „brīvprātīgi”, kas neatbilst patiesībai. PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nekļūt par šīs organizācijas realizētās negodīgas komercprakses upuriem.

PTAC lietas izpētes gaitā (izvērtējot 17 reklāmas, kas tika izplatītas presē, un 7 reklāmas, kas tika izvietotas mājas lapā) konstatējis, ka reliģiskā organizācija „OM TAT SAT” sniegusi izplatīšanai reklāmas dažos laikrakstos, tādos kā „Vakara ziņas”, „Māja”, „Ieva”, „Privātā Dzīve”, „Čas”, „Tava Programma”, „Sveiks” u.c., kā arī mājas lapā www.dvesele.lv (iepriekšējais nosaukums www.durga.lv), aicinot patērētājus uz šīs organizācijas rīkotajiem pasākumiem. PTAC izvērtēja reliģiskās organizācijas izplatīšanai sniegtās reklāmas par šādiem tās rīkotajiem pasākumiem: melnās maģijas noņemšanas seminārs, vēdiskais seminārs „Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas”, seminārs „Naudasmaka noslēpumi naudas piesaistīšanai”, seminārs „Vēdiskā naudas formula”, pasākums „Naudas Dievietes Lakšmī pudža, kas padara finansiāli bagātu”, pasākums „Ičhāpūrtas Devī maģiskais rituāls, kas piepilda visas vēlēšanas”, „Angabāra jogas” nodarbības.

Reklāmās konstatēti maldinoši apgalvojumi, piemēram, par svara zaudēšanu, lāstu noņemšanu, tāpat sniegtas reāli neeksistējošu / izdomātu personu atsauksmes. Piemēram, „Durgas tempļa” publicēšanai iesniegtajā informācijā par vēdisko semināru „Ideāla figūra mēneša laikā neskaitot kalorijas” tika ietverta personas „Jana Ozoliņa (41) Advokāte” atsauksme, taču Latvijas zvērināto advokātu sarakstā šāda persona  nav atrodama. Arī reliģiskā organizācija „OM TAT SAT” nesniedza PTAC pierādījumus par to, ka šāda persona reāli eksistē un ir sniegusi attiecīgas atsauksmes. Turklāt tika konstatēts, ka dažviet reklāmās viens un tas pats cilvēks stāsta par vienu un to pašu gadījumu, minot atšķirīgas personas kā attiecīgo semināru vadītājus vai arī atšķirīgas personas stāsta identisku stāstījumu.

Reklāmās ietverta maldinoša informācija saistībā ar samaksu par pakalpojumu, radot iespaidu, ka patērētājiem jāveic „brīvprātīgi” ziedojumi, kas neatbilst patiesībai. Ņemot vērā to, ka „Durgas tempļa” izplatīšanai iesniegtajos paziņojumos tā iekasētais maksājums lielākoties gadījumu tika nosaukts kā „ziedojums” vai „atbalsta maksājums”, kas vidusmēra patērētājam varēja radīt iespaidu par to, ka tas ir brīvprātīgs maksājums, bet patiesībā šis maksājums bija obligāts.

Sods piemērots arī SIA "Mediju Nams" par slēptās reklāmas ievietošanu

SIA „Mediju nams” žurnālā  „Māja” un "Praktiskā Astroloģija" publicēja reliģiskās organizācijas „Durgas templis” uzdevumā informāciju, neietverot skaidru norādi uz to, ka attiecīgie paziņojumi ir reklāmas un ka par šīs informācijas publicēšanu tiek maksāts.  Šī gada 7.jūnijā PTAC piemēroja SIA „MEDIJU NAMS” naudas sodu 1000 Ls apmērā par īstenoto maldinošo komercpraksi un noteiktās kārtības pārkāpšanu reklāmas sniegšanā vai izplatīšanā.