0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

KOMERCPRAKSE

Būtiskas izmaiņas e–komercijā no 1. jūlija

No 2021. gada 1. jūlija tiek ieviestas būtiskas izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanā e–komercijas darījumiem. Izmaiņu mērķis ir vienkāršot nodokļu nomaksu, lai nebūtu...

Patērētāju uzraugi, atklājot negodīgu komercpraksi, varēs bloķēt e-veikalu vietnes

Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, ko Saeima 20. maijā apstiprināja galīgajā lasījumā, ļaus Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) efektīvāk atklāt un novērst pārkāpumus, kas...

Drīzumā lielajos tirdzniecības centros varēs atsākt darbu veikali ar atsevišķu ārēju ieeju

Turpinot pakāpenisku pāreju uz drošas iepirkšanās vides ieviešanu tirdzniecības nozarē, valdība 18. maija sēdē lēma atļaut atsākt klātienes darbu arī tirdzniecības centros, kuru kopējā...

Pandēmija kāpina e-komercijas tempu

Mūsdienās e-komercija attīstās straujiem soļiem, bet Covid-19 krīze šo tempu ir vairāk nekā dubultojusi, norāda Mg.iur. Zanda Dāvida, Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) galvenā...

Patērētāju kreditēšanas reklāmas: vai kāposts reklamē zīmolvārdu?

Kopš 2019. gada ir stājušies spēkā Patērētāju tiesību aizsardzības likuma grozījumi, ar kuriem tika ieviesti ierobežojumi patērētāju kreditēšanas reklāmai. Regulējums satur aizliegumu reklamēt kreditēšanas...

Negodīgu tirdzniecības praksi novērsīs jauns likums

Saeima  7. aprīlī  galīgajā lasījumā pieņēma Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likumu. Tā mērķis ir ierobežot negodīgu tirdzniecības praksi visā lauksaimniecības un pārtikas preču piegādes...

Trasta aktīvu pārvaldīšana: nepieciešams tiesiskais regulējums

Šajā publikācijā izskatīsim starptautiskā mērogā un daudzās civiltiesību jurisdikcijās plaši izmantojamo trasta (uzticības) aktīvu pārvaldīšanas institūtu kā nekustamo īpašumu pārvaldīšanas formu, kuru Latvijas likumdošanas...

Patērētāju “zaļmaldināšana” ir atzīstama par negodīgu komercpraksi

Eiropas Komisija un valstu patērētāju aizsardzības iestādes publicējušas rezultātus, kas gūti, pirmo reizi koordinēti pārbaudot tiešsaistē izteiktos apgalvojumus par preču vai pakalpojumu labvēlīgo vai...

Ārkārtējās situācijas laikā parādu piedzinēji nedrīkst izdarīt spiedienu uz parādniekiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), ņemot vērā saņemtās patērētāju sūdzības, ir veicis kāda parādu piedziņas pakalpojumu sniedzēja īstenotās komercprakses izvērtēšanu. Konkrēto komercpraksi firma veica...

Vai pakalpojumu sniedzējs drīkst pieprasīt informāciju par klienta veselības stāvokli?

Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī, kā arī ievērojot atkārtoti izsludināto ārkārtas situāciju, pakalpojumu sniedzēji (valsts un pašvaldību iestādes, privātas kompānijas, organizācijas) ar mērķi pasargāt...

Pirkuma līguma noteikumi, kas paredz pienākumu maksāt NĪN kompensāciju par visu vai daļu no tekošā taksācijas gada, ir atzīstami par netaisnīgiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ziņo, ka saņemtas sūdzības par to, ka nekustamo īpašumu pirkuma līgumos tiek iekļauti un praksē pret patērētājiem tiek piemēroti...

Mākleriem turpmāk būs jāapdrošina savas darbības civiltiesiskā atbildība

Ministru kabinets 29. septembra sēdē apstiprināja nekustamā īpašuma darījumu starpnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas kārtību un reģistrācijas maksu par personas iekļaušanu nekustamā īpašuma darījumu starpnieku...

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: