VISI RAKSTITiesībsargs norāda uz VID kļūdām komunikācijā ar nodokļu maksātājiem
Tiesībsargs norāda uz VID kļūdām komunikācijā ar nodokļu maksātājiem
Reaģējot uz publiskajā telpā izskanējušajām ziņām par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcību, kā arī ņemot vērā Tiesībsarga biroja rīcībā esošo informāciju, tiesībsargs ir nosūtījis vēstuli VID ģenerāldirektorei un finanšu ministrei par risināmajiem problēmjautājumiem. Iestādei ir jādarbojas nevis represīvi, bet uz klientu orientēti, par ko jāspēj pārliecināt arī sabiedrību. Tiesībsargs ir secinājis, ka Valsts ieņēmumu dienests aktīvi veic dažāda veida preventīvos pasākumus ēnu ekonomikas apkarošanai, mēģinot identificēt personas, kas veic saimniecisko darbību interneta vidē, izīrējot dzīvokļus, nereģistrējot saimniecisko darbību, tādējādi arī nemaksājot nodokļus. Diemžēl ir novērojams, ka VID neveic visu gadījumu rūpīgu pārbaudi,…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Reaģējot uz publiskajā telpā izskanējušajām ziņām par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcību, kā arī ņemot vērā Tiesībsarga biroja rīcībā esošo informāciju, tiesībsargs ir nosūtījis vēstuli VID ģenerāldirektorei un finanšu ministrei par risināmajiem problēmjautājumiem. Iestādei ir jādarbojas nevis represīvi, bet uz klientu orientēti, par ko jāspēj pārliecināt arī sabiedrību.
Tiesībsargs ir secinājis, ka Valsts ieņēmumu dienests aktīvi veic dažāda veida preventīvos pasākumus ēnu ekonomikas apkarošanai, mēģinot identificēt personas, kas veic saimniecisko darbību interneta vidē, izīrējot dzīvokļus, nereģistrējot saimniecisko darbību, tādējādi arī nemaksājot nodokļus. Diemžēl ir novērojams, ka VID neveic visu gadījumu rūpīgu pārbaudi, nepārbaudot juridiski nozīmīgu informāciju, uz pieņēmumu pamata traucē nodokļu maksātājus ar paziņojumiem par nepieciešamību reģistrēt saimniecisko darbību un sniegt paskaidrojumus. Analizējot situācijas, varot secināt, ka vai nu VID ir nepietiekami izstrādāta un apzināta nodokļu nomaksas pienākuma izpildīšanas prevencijas metodika, vai arī tā ir izstrādāta, bet VID amatpersonas to neizprot kopsakarā ar vispārējiem administratīvā procesa un valsts pārvades darbības principiem. "Par nožēlu, minētais kopumā rada priekšstatu, ka VID rīcība robežojas ar patvaļu", uzskata Tiesībsargs.
Tiesībsarga pārliecība ir, ka laba pārvaldība un uz klientu vērsta valsts pārvalde, līdz ar to arī priekšstats par iestādi, tās misiju un prioritātēm sākas ar katru nodokļu maksātājam adresētu vēstuli, it īpaši, ja ir runa par VID komunikāciju ar nodokļu maksātājiem par dažādiem preventīviem pasākumiem.
Tādējādi tiesībsargs ir vērsies pie VID ģenerāldirektores un finanšu ministres ar aicinājumu risināt šo jautājumu, piedāvājot pārskatīt iekšējos normatīvos aktus, kas reglamentē prevencijas procesus, kā arī veikt apmācības darbiniekiem.
Turklāt tiesībsargs norādījis uz apstrīdēšanas iesniegumu izskatīšanas termiņu kavējumiem, piemēram, audita lietās, datu atbilstības pārbaudes un administratīvo pārkāpuma lietās. Šāda termiņu kavēšana pasliktina nodokļu maksātāju tiesiskās intereses un neatbilst labas pārvaldības principam. Nodokļu maksātājiem un sabiedrībai tas rada priekšstatu par nesodāmību un bezatbildību valsts pārvaldē, kas, tiesībsarga ieskatā, nav pieņemams.
Pielikumā tiesībsarga vēstuleValsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektorei un finanšu ministrei.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.