VISI RAKSTIVID: Ne visi tūrisma uzņēmumi novērš nepilnības grāmatvedības uzskaitē
VID: Ne visi tūrisma uzņēmumi novērš nepilnības grāmatvedības uzskaitē
Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) vadošās amatpersonas un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (turpmāk – LVRA) vadītāji un biedri piektdien, 11. augustā, pārrunājuši vairākus nozīmīgus sadarbības jautājumus, kā arī panākuši vienošanos veidot kopīgu darba grupu nozares likumdošanas iniciatīvu virzīšanai. Tikšanās laikā LVRA informēja VID pārstāvjus par veiktās aptaujas rezultātiem, kuras laikā tika aptaujāti LVRA biedri, aicinot dalīties savā pieredzē par VID veiktajām klātienes pārbaudēm viņu uzņēmumos. Asociācija atzina, ka lielākā daļa uzņēmēju aptaujā bija pauduši pozitīvu viedokli, atzīstot, ka sadarbība ar VID darbiniekiem pārbaužu laikā ir bijusi konstruktīva un korekta. Vienlaikus tika norādīts…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) vadošās amatpersonas un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (turpmāk – LVRA) vadītāji un biedri piektdien, 11. augustā, pārrunājuši vairākus nozīmīgus sadarbības jautājumus, kā arī panākuši vienošanos veidot kopīgu darba grupu nozares likumdošanas iniciatīvu virzīšanai.
Tikšanās laikā LVRA informēja VID pārstāvjus par veiktās aptaujas rezultātiem, kuras laikā tika aptaujāti LVRA biedri, aicinot dalīties savā pieredzē par VID veiktajām klātienes pārbaudēm viņu uzņēmumos.
Asociācija atzina, ka lielākā daļa uzņēmēju aptaujā bija pauduši pozitīvu viedokli, atzīstot, ka sadarbība ar VID darbiniekiem pārbaužu laikā ir bijusi konstruktīva un korekta. Vienlaikus tika norādīts uz dažiem aspektiem, kuros tomēr nepieciešami uzlabojumi un pieejas maiņa no VID darbinieku puses.
VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule: “Mēs apzināmies, ka būtiskas izmaiņas procesos, kas gadiem ir notikuši nemainīgi, nenotiek dažu dienu laikā. Taču mēs visi pilnveidojamies, mainās mūsu domāšana un pakāpeniski mēs virzāmies uz arvien labāku sadarbību. Galvenais, uz ko mēs aicinām uzņēmējus - uztvert mūs kā sadarbības partnerus, sarunāties ar mums, uzdot neskaidros jautājumus, nākt klajā ar priekšlikumiem un skaidrot savas nozares specifiku. Aicinu raudzīties uz priekšu, kopīgu mērķu un sadarbības virzienā”.
LVRA prezidents Jānis Pinnis: “Tikšanās apliecināja, ka starp nozari un VID ir izveidojies dialogs un savstarpējā vēlme sadarboties ļauj cerēt uz nozarei sasāpējušo jautājumu drīzu risinājumu, tai skaitā, nozare ir gatava iesaistīties, lai VID inspektoru pārbaudes būtu balstītas uz klientam draudzīgas apkalpošanas principiem. Augstu vērtējam VID vadības atbalstu darba grupas izveidei, lai izstrādātu priekšlikumus izmaiņām normatīvajos aktos, kas attiecas uz nozares nodokļu politiku.”
VID no savas puses izteica pateicību visiem tiem uzņēmumu pārstāvjiem un viņu darbiniekiem, kuri pret veiktajām pārbaudēm izturējās ar izpratni un bija vērsti uz konstruktīvu sadarbību. VID arī atzina šādas aptaujas lietderību, jo tās rezultāti noteikti tiks ņemti vērā, plānojot un pilnveidojot turpmāko sadarbību ar komersantiem.
Vienlaikus VID norādīja uz veikto pārbaužu rezultātiem, kuri tomēr apliecina, ka VID iepriekš veiktā uzņēmumu riska analīze ir izrādījusies pamatota un nepieciešamības gadījumā pārbaudes tiks veiktas arī turpmāk, jo diemžēl ne visi uzņēmumi ir gatavi sadarbībai un neatsaucas VID preventīvajiem pasākumiem un aicinājumam pašiem novērst nepilnības sava uzņēmuma grāmatvedības uzskaitē.
VID un LVRA pārstāvji vienojās, ka šādas tikšanās jāorganizē regulāri, lai klātienē un operatīvi varētu pārrunāt nozarei aktuālos jautājumus. Tāpat puses vienojās, ka būtu lietderīgi veidot kopīgu darba grupu, kurā jau iepriekš izdiskutētas normatīvo aktu izmaiņu iniciatīvas tiktu virzītas izvērtēšanai valdībā.
Kā zināms, šī gada 4. jūlijā VID un LVRA parakstīja vienošanos par sadarbību un informācijas apmaiņu ar mērķi mazināt izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē strādājošo komersantu izvairīšanos no nodokļu nomaksas, sekmēt atbilstošu atalgojumu un godprātīgu nodokļu nomaksu nozares uzņēmumos, kā arī caurskatāmus un pilnīgus pārskatus par gūtajiem ieņēmumiem, tādējādi samazinot negodīgas konkurences iespējas šajā nozarē.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.