0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIEPIRKUMIVID informē par profesiju atalgojuma novērtēšanu un izmaiņām EDS sakarā ar grozījumiem Publisko iepirkumu likumā

VID informē par profesiju atalgojuma novērtēšanu un izmaiņām EDS sakarā ar grozījumiem Publisko iepirkumu likumā

Atgādinām, ka 1. augustā stājas spēkā Publisko iepirkumu likuma normas, kas paredz, ka visiem pretendentiem uz valsts un pašvaldību iepirkumiem ir jānodrošina, ka viņu darbinieku vidējā stundas tarifa likme nav zemāka par 80% no darba ņēmēju vidējās stundas tarifa likmes attiecīgajā profesiju grupā valstī. Valsts ieņēmumu dienests (VID) sniedzis skaidrojumu par tiesību normas piemērošanu un Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) jaunajām funkcionalitātēm, kas ir ieviestas saistībā ar grozījumiem Publisko iepirkumu likumā (turpmāk – likums). VID atgādina, ka  2015. gada 1. augustā stājas spēkā likuma 48.panta 1.1 daļas prasības, saskaņā ar kurām pasūtītājam būs pienākums izvērtēt, vai piedāvājums nav nepamatoti lēts. Nepamatoti lēto…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

VID2015Atgādinām, ka 1. augustā stājas spēkā Publisko iepirkumu likuma normas, kas paredz, ka visiem pretendentiem uz valsts un pašvaldību iepirkumiem ir jānodrošina, ka viņu darbinieku vidējā stundas tarifa likme nav zemāka par 80% no darba ņēmēju vidējās stundas tarifa likmes attiecīgajā profesiju grupā valstī.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sniedzis skaidrojumu par tiesību normas piemērošanu un Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) jaunajām funkcionalitātēm, kas ir ieviestas saistībā ar grozījumiem Publisko iepirkumu likumā (turpmāk – likums).

VID atgādina, ka  2015. gada 1. augustā stājas spēkā likuma 48.panta 1.1 daļas prasības, saskaņā ar kurām pasūtītājam būs pienākums izvērtēt, vai piedāvājums nav nepamatoti lēts. Nepamatoti lēto piedāvājumu konstatē, ja pretendenta vai tā piedāvājumā norādīto apakšuzņēmēju darba ņēmēju vidējā stundas tarifa likme kaut vienā no profesiju grupām pirmajos trijos gada ceturkšņos pēdējo četru gada ceturkšņu periodā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai ir mazāka par 80 procentiem (vai nesasniedz valstī noteikto minimālo stundas tarifa likmi) no darba ņēmēju vidējās stundas tarifa likmes attiecīgajā profesiju grupā valstī minētajā periodā pēc VID apkopotajiem datiem, kas publicēti VID mājaslapā. Vienlaikus likuma 48.panta 1.1 daļā minēts, ka pasūtītājs pieprasa, lai pretendents kopā ar piedāvājumu iesniedz izdrukas no EDS par pretendenta un tā piedāvājumā norādīto apakšuzņēmēju vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās.

Ņemot vērā, ka likumā ir paredzēts profesiju grupu atalgojuma novērtējums, bet profesiju klasifikatoram ir daudzlīmeņu struktūra, nodokļu maksātāji bieži uzdod jautājumus, kas saistīti ar profesiju grupas noteikšanu.

Profesiju grupas definīcija ir sniegta Ministru kabineta 2010.gada 18.maija noteikumu Nr.461 “Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un Profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību” 9.punktā: “Profesijas kodā pirmās četras zīmes (cipari) atbilst Starptautiskās Darba organizācijas noteiktajai starptautiskajai profesiju klasifikācijai un raksturo profesiju klasifikācijas hierarhiju klasifikatora grupās:

  • 9.1. pirmais cipars norāda pamatgrupas kārtas numuru;
  • 9.2. otrais cipars (kopā ar pirmo) norāda apakšgrupas koda numuru;
  • 9.3. trešais cipars (kopā ar pirmajiem diviem) norāda mazās grupas koda numuru;
  • 9.4. ceturtais cipars (kopā ar pirmajiem trim) norāda atsevišķās grupas koda numuru.”

Nodokļu maksātāji, zinot nodarbināto profesiju kodus, var relatīvi viegli noteikt arī atbilstošās profesijas grupas kodu, kas ir profesijas koda pirmās četras zīmes.

Izsniedzot izziņu par profesiju grupu atalgojuma atbilstību, VID vērtēs atalgojumu periodā, kas sākas 12 mēnešus pirms mēneša, kurā tiks pieprasīta izziņa, un beidzas trīs mēnešus pirms mēneša, kurā tiks pieprasīta izziņa. Piemēram, ja pretendents pieprasa izziņu, kuru plāno iesniegt iepirkumu komisijai 2015.gada augustā, periods, par kuru tiks analizēts profesiju grupu atalgojums, ir no 2014.gada augusta līdz 2015.gada aprīlim. Pēdējie trīs taksācijas periodi, t.i., 2015.gada maijs–jūlijs, saskaņā ar normatīvā akta prasībām tiek izslēgti no analīzes.

Pēdējo taksācijas periodu izslēgšana no analīzes ir nepieciešama tehnisku iemeslu dēļ: par pēdējiem trim taksācijas mēnešiem faktiski nav iespējams pilnvērtīgi novērtēt profesiju grupu atalgojuma līmeni valstī – augusta sākumā vēl tikai sākas jūlija nodokļu pārskatu iesniegšana, norisinās darbs pie maija un jūnija kavēto nodokļu pārskatu saņemšanas un apstrādes.

Jauniem nodokļu maksātājiem profesiju grupu atalgojuma analīzes periodu nosaka pēc citiem kritērijiem. Ja pretendents kā nodokļu maksātājs ir reģistrēts pēdējo četru gada ceturkšņu periodā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai, ņem vērā darba ņēmēju vidējo stundas tarifa likmi periodā no nākamā mēneša pēc reģistrācijas mēneša līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai.

Vairāk lasiet VID sagatavotajā materiālā ar uzskatāmām tabulām:

Profesiju atalgojuma novērtēšana un izmaiņas elektroniskās deklarēšanas sistēmā sakarā ar grozījumiem publisko iepirkumu likumā