0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIEPIRKUMIIzmaiņas Publisko iepirkumu likumā ierobežos nodokļu nemaksātājus

Izmaiņas Publisko iepirkumu likumā ierobežos nodokļu nemaksātājus

Zvērinātu advokātu birojs SORAINEN atgādina, ka 1. augustā stāsies spēkā vairāki grozījumi Publisko iepirkumu likumā. Būtiskākie grozījumi saistās ar centieniem ierobežot nodokļu nemaksātāju piedalīšanos publiskajos iepirkumos. Kā norāda zvērināti advokāti  Agris Repšs un Raivo Raudzeps, pirmkārt, kandidātam un pretendentam, kā arī viņu norādītajiem apakšuzņēmējiem nodokļu parādi nedrīkstēs būt jau iepirkuma uzsākšanas brīdī. Grozījumi paredz būtiskas izmaiņas attiecībā uz pretendentu izslēgšanu no piedalīšanās iepirkuma procedūrā nodokļu parādu dēļ, nosakot, ka kandidāts vai pretendents ir jāizslēdz no dalības iepirkuma procedūrā, ja pretendentam vai tā apakšuzņēmējiem nodokļu parādi ir bijuši: dienā, kad paziņojums par līgumu publicēts Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā, dienā, kad iepirkuma…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

iepirkumiZvērinātu advokātu birojs SORAINEN atgādina, ka 1. augustā stāsies spēkā vairāki grozījumi Publisko iepirkumu likumā. Būtiskākie grozījumi saistās ar centieniem ierobežot nodokļu nemaksātāju piedalīšanos publiskajos iepirkumos.

Kā norāda zvērināti advokāti  Agris Repšs un Raivo Raudzeps,

pirmkārt, kandidātam un pretendentam, kā arī viņu norādītajiem apakšuzņēmējiem nodokļu parādi nedrīkstēs būt jau iepirkuma uzsākšanas brīdī. Grozījumi paredz būtiskas izmaiņas attiecībā uz pretendentu izslēgšanu no piedalīšanās iepirkuma procedūrā nodokļu parādu dēļ, nosakot, ka kandidāts vai pretendents ir jāizslēdz no dalības iepirkuma procedūrā, ja pretendentam vai tā apakšuzņēmējiem nodokļu parādi ir bijuši:

  • dienā, kad paziņojums par līgumu publicēts Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā,
  • dienā, kad iepirkuma komisija pieņēmusi lēmumu par iepirkuma uzsākšanu, ja attiecībā uz iepirkuma procedūru nav jāpublicē paziņojums par līgumu,
  • lēmuma pieņemšanas dienā par iespējamu līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu (pretendentam, par kuru pieņemts šis lēmums).

Turklāt grozījumi faktiski liedz kandidātiem vai pretendentiem iespēju nodokļu parādu samaksāt, tādējādi izvairoties no izslēgšanas to dalības iepirkuma procedūrā, kā tas bija līdz šim.

Būtībā tāds pats izslēgšanas noteikums ir no jauna iestrādāts arī t.s. "mazajiem" iepirkumiem, proti - publisko piegāžu vai pakalpojumu iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir EUR 4 000 vai lielāka, bet mazāka par EUR 42 000 un publisko būvdarbu iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir EUR 14 000 vai lielāka, bet mazāka par EUR 170 000.

Otrkārt, pasūtītājam būs jāpārbauda visu kandidātu un pretendentu (un to apakšuzņēmēju) atbilstība izslēgšanas noteikumiem, nevis tikai to kandidātu un pretendentu atbilstība, kas būtu uzaicināms iesniegt piedāvājumu vai kam būtu piešķiramas līguma slēgšanas tiesības, kā tas bija līdz šim.

Treškārt, pasūtītājam būs jāizvērtē, vai piedāvājums nav nepamatoti lēts, visos gadījumos, kad pretendenta vai norādīto apakšuzņēmēju vidējā stundas tarifa likme kaut vienā no profesiju grupām būs:

  • mazāka par 80% no darbinieku vidējās stundas tarifa likmes attiecīgajā profesiju grupā pēc Valsts ieņēmumu dienesta apkopotajiem datiem, kas publicēti Valsts ieņēmumu dienesta mājaslapā, vai
  • nesasniegs valstī noteikto minimālo stundas tarifa likmi.

Grozījumi arī paredz, ka pasūtītājam būs jāpieprasa, lai pretendents kopā ar piedāvājumu iesniedz izdrukas no Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas par pretendenta un tā piedāvājumā norādīto apakšuzņēmēju vidējām stundas tarifa likmēm profesiju grupās. Vienlaicīgi grozījumi arī paredz, ka pretendentam būs tiesības izskaidrot atšķirību starp pretendenta un tā apakšuzņēmēju darbinieku vidējām stundas tarifa likmēm un Valsts ieņēmumu dienesta apkopotajiem datiem, kā arī, ka pasūtītājam būs pienākums pieprasīt no Valsts ieņēmumu dienesta atzinumu par pretendenta un tā apakšuzņēmēju vidējās stundas tarifa likmes pamatotību.