0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻIMikrouzņēmuma nodokli nedrīkstēs piemērot 37 nozarēs; paredzēts 3 gadu pārejas periods

Mikrouzņēmuma nodokli nedrīkstēs piemērot 37 nozarēs; paredzēts 3 gadu pārejas periods

Otrdien, 22. septembrī, valdībā tika izskatīti un atbalstīti Ministru kabineta (MK) noteikumi par nozarēm, kurās nepiemēro mikrouzņēmumu nodokļa režīmu. Kopumā uzskaitītas 37 nozares. Noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz Mikrouzņēmumu nodokļa likumu. Tas paredz, ka MK nosaka nozares, kurās, veicot saimniecisko darbību, mikrouzņēmums nav tiesīgs kļūt un būt par mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju, jo mikrouzņēmumu nodokļa režīma piemērošana attiecīgajās nozarēs neatbilst šā likuma mērķim. Tomēr plānots arī pārejas periods, kas nozīmē, ka pašreizējie mikrouzņēmumi (tie, kas dibināti līdz šāgada aprīļa beigām) varēs darboties savā nozarē vēl trīs gadus (līdz 2018. gadam). Noteikumos ir uzskaitītas 37 nozares, kurās: netiekot ievērotas sabiedrības intereses sociālās drošības…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
nodokliOtrdien, 22. septembrī, valdībā tika izskatīti un atbalstīti Ministru kabineta (MK) noteikumi par nozarēm, kurās nepiemēro mikrouzņēmumu nodokļa režīmu. Kopumā uzskaitītas 37 nozares. Noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz Mikrouzņēmumu nodokļa likumu. Tas paredz, ka MK nosaka nozares, kurās, veicot saimniecisko darbību, mikrouzņēmums nav tiesīgs kļūt un būt par mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju, jo mikrouzņēmumu nodokļa režīma piemērošana attiecīgajās nozarēs neatbilst šā likuma mērķim. Tomēr plānots arī pārejas periods, kas nozīmē, ka pašreizējie mikrouzņēmumi (tie, kas dibināti līdz šāgada aprīļa beigām) varēs darboties savā nozarē vēl trīs gadus (līdz 2018. gadam). Noteikumos ir uzskaitītas 37 nozares, kurās:
  • netiekot ievērotas sabiedrības intereses sociālās drošības jomā, jo pastāv augsts nelaimes gadījumu risks un mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja darbiniekiem sociālo pakalpojumu klāsts pieejams mazākā apmērā nekā tiem darbiniekiem, par kuriem nodokļi tiek maksāti vispārējā režīmā;
  • pastāv augsts risks, ka mikrouzņēmumu nodokļa režīmu izmanto nodokļu plānošanas nolūkā, t.sk., lai izvairītos no nodokļu nomaksas atbilstoši saimnieciskās darbības ietvaros veikto darījumu ekonomiskajai būtībai;
  • jomā ir augsts ienākumu potenciāls un ir nepieciešamas atbilstošas zināšanas un kvalifikācija;
  • netiek ievērotas sabiedrības intereses godīgas konkurences jomā.
Mikrouzņēmumu nodokļa likumā ir paredzēts pārejas periods nozaru ierobežojuma piemērošanai. Ja mikrouzņēmums mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu ieguvis līdz 2015. gada 30. aprīlim un veic saimniecisko darbību nozarē, kurā nav tiesības piemērot mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja režīmu, mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu piemēro 2016., 2017. un 2018. gadā. Ja mikrouzņēmums mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu ieguvis no 2015. gada 1. maija līdz 2015. gada 31. decembrim un veic saimniecisko darbību nozarē, kurā nav tiesības piemērot mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja režīmu, mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu piemēro tikai 2016. gadā. Valdībā vienojās par to, ka Finanšu ministrijai un Ekonomikas ministrijai jāturpina diskusijas ar nozaru asociācijām saistībā ar MK pieņemtajiem noteikumiem.