0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻIVID apstiprinājis jaunu stratēģiju

VID apstiprinājis jaunu stratēģiju

Valsts ieņēmumu dienests / Ikars Kubliņš, pēc VID materiāliem

VID, Valsts ieņēmumu dienests
Foto: I. Kubliņš, Plz.lv

Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir apstiprinājis attīstības stratēģiju 2023.–2026. gadam, izvirzot iestādes prioritātes, mērķus un uzdevumus turpmākajiem četriem gadiem. Starp prioritātēm minami mērķētāki pakalpojumu grozi atbilstoši nodokļu maksātāju uzvedībai un godprātīgas saistību izpildes gadījumā –jaunas priekšrocības. Turpmākajos gados VID apņemas rūpīgāk pārskatīt izejošo saziņu ar klientiem, lai valoda būtu saprotamāka un vienkāršāka. Savukārt pastiprinātu vērību dienests novirzīs savas datu zinātniskās prakses attīstībai, lai negatīvas tendences spētu identificēt jau agrīnā stadijā.

Izceļamās prioritātes: datu analīze, klientu reitingi un skaidra valoda

Iepriekšējās stratēģijas ietvaros VID nostiprināja datu analīzes praksi, kas ļāva iepazīt Latvijas uzņēmumus un veidot tiem piemērotus pakalpojumus – atbalstīt godīgos nodokļu maksātājus, bet savlaicīgi un precīzi kontrolēt negodprātīgos. Jaunās stratēģijas ieviešanas laikā VID paredzējis attīstīt jaunus pakalpojumus atbilstoši uzņēmumu reitingiem un attīstīt priekšrocības godprātīgajiem uzņēmumiem. Tāpat tiks uzsākts darbs, lai precīzāk izprastu pārējo klientu – darba ņēmēju un saimnieciskās darbības veicēju – saskarsmes ar VID pieredzi, lai VID pakalpojumu saņemšana kļūtu intuitīvāka un vieglāk saprotama. Atsevišķa vērība tiks pievērsta valodas lietojumam izejošajā rakstveida komunikācijā.

“Ja par tiešajām konsultācijām tagad saņemam klientu pateicības saprotamības, laipnās un cilvēciskās attieksmes dēļ, rakstiskajā komunikācijā mums vēl ir, kur augt,” norāda I. Jaunzeme.

“Atvērta, atsaucīga, izpalīdzīga un uz sadarbību vērsta klientu apkalpošanas kultūra un vienkāršota saziņas forma (piemēram, sagatavojot dokumentus vienkāršā valodā vai pārskatot komunikācijas materiālu uztveramību) veicinās mūsu pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos. Lai izvēlētos piemērotāko klientu apkalpošanas taktiku, mēs analizēsim klientu uzvedību ietekmējošos faktorus un sekosim līdzi klientu apmierinātības līmenim,” apņēmušies VID.

Šādi VID cer krietni pieaudzēt gan to klientu skaitu, kuri laicīgi iesniedz nodokļu deklarācijas (līdz 2026. gadam – par apmēram 10% katrā no deklarāciju grupām), gan arī par 2-3% to uzņēmumu skaitu, kuri iekļaujami “uzticamo” un “veicināmo” nodokļu maksātāju kategorijā. Tāpat plānota paātrināta muitas deklarāciju noformēšana godprātīgajiem klientiem – īpaši strauji pieaudzējot automatizēti noformēto importa deklarāciju īpatsvaru no pašreizējiem 32% līdz 60% pēc 4 gadiem.

Muitas kontroles un kapacitātes stiprināšanai tikšot pievērsta īpaši liela vērība (ņemot vērā aktuālos notikumus pasaulē, sankciju kontroli).

Kopumā iestādes mērķi un uzdevumi turpmākajiem četriem gadiem paredzēti piecos galvenajos virzienos. Pirmā prioritāte ir pakalpojumi, kur VID jābūt palīgam ikvienam iedzīvotājam un uzņēmumam godīgi izpildīt nodokļu un muitas saistības. Otrā – atbilstība, paredzot viedu uzraudzību un taisnīgu attieksmi. Trešā – cilvēki, paredzot profesionālo izaugsmi un darbinieku godprātīguma un motivācijas stiprināšanu. Ceturtā prioritāte ir organizācijas jeb iestādes attīstība un efektivitāte. Savukārt piektā – ilgtspēja – ir uzdevumi, kas saistīti ar ieguldījumiem sabiedrības nākotnē, pielāgojoties globālajām pārmaiņām.

Ar VID attīstības stratēģiju 2023.–2026. gadam iespējams iepazīties VID tīmekļvietnē: https://www.vid.gov.lv/lv/strategija-plans-parskati

Lasiet arī:

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
VID, Valsts ieņēmumu dienests
Foto: I. Kubliņš, Plz.lv

Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir apstiprinājis attīstības stratēģiju 2023.–2026. gadam, izvirzot iestādes prioritātes, mērķus un uzdevumus turpmākajiem četriem gadiem. Starp prioritātēm minami mērķētāki pakalpojumu grozi atbilstoši nodokļu maksātāju uzvedībai un godprātīgas saistību izpildes gadījumā –jaunas priekšrocības. Turpmākajos gados VID apņemas rūpīgāk pārskatīt izejošo saziņu ar klientiem, lai valoda būtu saprotamāka un vienkāršāka. Savukārt pastiprinātu vērību dienests novirzīs savas datu zinātniskās prakses attīstībai, lai negatīvas tendences spētu identificēt jau agrīnā stadijā.

Izceļamās prioritātes: datu analīze, klientu reitingi un skaidra valoda

Iepriekšējās stratēģijas ietvaros VID nostiprināja datu analīzes praksi, kas ļāva iepazīt Latvijas uzņēmumus un veidot tiem piemērotus pakalpojumus – atbalstīt godīgos nodokļu maksātājus, bet savlaicīgi un precīzi kontrolēt negodprātīgos. Jaunās stratēģijas ieviešanas laikā VID paredzējis attīstīt jaunus pakalpojumus atbilstoši uzņēmumu reitingiem un attīstīt priekšrocības godprātīgajiem uzņēmumiem. Tāpat tiks uzsākts darbs, lai precīzāk izprastu pārējo klientu - darba ņēmēju un saimnieciskās darbības veicēju - saskarsmes ar VID pieredzi, lai VID pakalpojumu saņemšana kļūtu intuitīvāka un vieglāk saprotama. Atsevišķa vērība tiks pievērsta valodas lietojumam izejošajā rakstveida komunikācijā.

“Ja par tiešajām konsultācijām tagad saņemam klientu pateicības saprotamības, laipnās un cilvēciskās attieksmes dēļ, rakstiskajā komunikācijā mums vēl ir, kur augt,” norāda I. Jaunzeme.

"Atvērta, atsaucīga, izpalīdzīga un uz sadarbību vērsta klientu apkalpošanas kultūra un vienkāršota saziņas forma (piemēram, sagatavojot dokumentus vienkāršā valodā vai pārskatot komunikācijas materiālu uztveramību) veicinās mūsu pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos. Lai izvēlētos piemērotāko klientu apkalpošanas taktiku, mēs analizēsim klientu uzvedību ietekmējošos faktorus un sekosim līdzi klientu apmierinātības līmenim," apņēmušies VID.

Šādi VID cer krietni pieaudzēt gan to klientu skaitu, kuri laicīgi iesniedz nodokļu deklarācijas (līdz 2026. gadam - par apmēram 10% katrā no deklarāciju grupām), gan arī par 2-3% to uzņēmumu skaitu, kuri iekļaujami "uzticamo" un "veicināmo" nodokļu maksātāju kategorijā. Tāpat plānota paātrināta muitas deklarāciju noformēšana godprātīgajiem klientiem - īpaši strauji pieaudzējot automatizēti noformēto importa deklarāciju īpatsvaru no pašreizējiem 32% līdz 60% pēc 4 gadiem.

Muitas kontroles un kapacitātes stiprināšanai tikšot pievērsta īpaši liela vērība (ņemot vērā aktuālos notikumus pasaulē, sankciju kontroli).

Kopumā iestādes mērķi un uzdevumi turpmākajiem četriem gadiem paredzēti piecos galvenajos virzienos. Pirmā prioritāte ir pakalpojumi, kur VID jābūt palīgam ikvienam iedzīvotājam un uzņēmumam godīgi izpildīt nodokļu un muitas saistības. Otrā – atbilstība, paredzot viedu uzraudzību un taisnīgu attieksmi. Trešā – cilvēki, paredzot profesionālo izaugsmi un darbinieku godprātīguma un motivācijas stiprināšanu. Ceturtā prioritāte ir organizācijas jeb iestādes attīstība un efektivitāte. Savukārt piektā – ilgtspēja – ir uzdevumi, kas saistīti ar ieguldījumiem sabiedrības nākotnē, pielāgojoties globālajām pārmaiņām.

Ar VID attīstības stratēģiju 2023.–2026. gadam iespējams iepazīties VID tīmekļvietnē: https://www.vid.gov.lv/lv/strategija-plans-parskati

Lasiet arī: