0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSFINANSESVID ieteikumi mikro uzņēmumiem un pašnodarbinātajām personām atbalsta granta pieprasīšanai

VID ieteikumi mikro uzņēmumiem un pašnodarbinātajām personām atbalsta granta pieprasīšanai

Foto: visualhunt.com

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sagatavojis arī ieteikumus iesnieguma “COVID19 krīzes skartā uzņēmuma iesniegums atbalsta saņemšanai apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai aizpildīšanai mikro uzņēmumiem un pašnodarbinātajām personām. Iesniegumu aizpilda, pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 676).

Aizpildot iesnieguma vispārējo sadaļu:

  • ailē “Atbalstam pieprasītā summa” norāda 30% (par 2021. gada jūliju, augustu un
    septembri) no atbalsta aprēķina bāzes;
  • ailē “Uzņēmuma bruto darba algas kopsumma (t.sk. darba devēja VSAOI)” norāda
    atbalsta aprēķina bāzi.

Atbalsta aprēķina bāze:

  • Darba devējiem (juridiskām/fiziskām personām): bruto darba alga un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) kopsumma.
  • Mikrouzņēmuma nodokļa (MUN) maksātājiem:  darbinieku ienākumi no mikrouzņēmuma 2021.gada jūlijā, augustā un septembrī un MUN daļa, kas ietver VSAOI un IIN maksājumus.
  • Pašnodarbinātajiem: 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī deklarētais VSAOI objekts un no tā aprēķināto VSAOI kopsumma (gan 31,07%, gan 10% likmes).

Skaidrojumā VID norādījis, ka MUN maksātāji un fiziskas personas, kas veic saimniecisko darbību un nav individuālais komersants, vienmēr būs mikro (sīkie) uzņēmumi. Aizpildot aili “komercsabiedrības kategorija” norāda, ka atbilst mikro-uzņēmuma kategorijai.

Attiecībā uz finanšu grūtībām sīkajam (mikro) vai mazajam saimnieciskās darbības
veicējiem, atbalsts nepienākas, ja vienlaikus izpildās abas MK noteikumu Nr.676 17. punktā noteiktās prasības:

  • 2019. gada 31. decembrī jau bija nonācis grūtībā;
  • tam atbalsta piešķiršanas brīdī ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa (TAP)
    lieta, tiek īstenots TAP vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns

Savukārt, atbalsts pienākas, ja nodokļu maksātajam uz atbalsta piešķiršanas brīdi neizpildās MK noteikumu Nr. 676 17. punktā 2. apakšpunktā noteiktās prasības. Tādējādi pirms iesnieguma iesniegšanas jāpārliecinās, vai nodokļu maksātājs atbilsts/neatbilst
MK noteikumu Nr.676 17. punktā 2. apakšpunktā noteiktajām prasībām. Ja neatbilst, tad
iesniegumā jāapstiprina, ka nodokļu maksātājs neatbilst prasībām.

Neatbilst, tas nozīmē, ka maksātajam uz atbalsta piešķiršanas brīdi:

  • nav ierosināta TAP lieta,
  • netiek īstenots TAP,
  • vai nav pasludināts maksātnespējas process,
  • vai nav saņēmis glābšanas atbalstu un ir atmaksājis aizdevumu vai ir atsaucis garantiju,
  • vai nav saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to neattiecas pārstrukturēšanas plāns.

Konkrētus piemērus var apskatīt metodiskajā materiālā šeit.

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: visualhunt.com

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sagatavojis arī ieteikumus iesnieguma “COVID-19 krīzes skartā uzņēmuma iesniegums atbalsta saņemšanai apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai" aizpildīšanai mikro uzņēmumiem un pašnodarbinātajām personām. Iesniegumu aizpilda, pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 676).

Aizpildot iesnieguma vispārējo sadaļu:

  • ailē “Atbalstam pieprasītā summa” norāda 30% (par 2021. gada jūliju, augustu un septembri) no atbalsta aprēķina bāzes;
  • ailē “Uzņēmuma bruto darba algas kopsumma (t.sk. darba devēja VSAOI)” norāda atbalsta aprēķina bāzi.

Atbalsta aprēķina bāze:

  • Darba devējiem (juridiskām/fiziskām personām): bruto darba alga un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) kopsumma.
  • Mikrouzņēmuma nodokļa (MUN) maksātājiem:  darbinieku ienākumi no mikrouzņēmuma 2021.gada jūlijā, augustā un septembrī un MUN daļa, kas ietver VSAOI un IIN maksājumus.
  • Pašnodarbinātajiem: 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī deklarētais VSAOI objekts un no tā aprēķināto VSAOI kopsumma (gan 31,07%, gan 10% likmes).

Skaidrojumā VID norādījis, ka MUN maksātāji un fiziskas personas, kas veic saimniecisko darbību un nav individuālais komersants, vienmēr būs mikro (sīkie) uzņēmumi. Aizpildot aili “komercsabiedrības kategorija” norāda, ka atbilst mikro-uzņēmuma kategorijai.

Attiecībā uz finanšu grūtībām sīkajam (mikro) vai mazajam saimnieciskās darbības veicējiem, atbalsts nepienākas, ja vienlaikus izpildās abas MK noteikumu Nr.676 17. punktā noteiktās prasības:

  • 2019. gada 31. decembrī jau bija nonācis grūtībā;
  • tam atbalsta piešķiršanas brīdī ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, tiek īstenots TAP vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns

Savukārt, atbalsts pienākas, ja nodokļu maksātajam uz atbalsta piešķiršanas brīdi neizpildās MK noteikumu Nr. 676 17. punktā 2. apakšpunktā noteiktās prasības. Tādējādi pirms iesnieguma iesniegšanas jāpārliecinās, vai nodokļu maksātājs atbilsts/neatbilst MK noteikumu Nr.676 17. punktā 2. apakšpunktā noteiktajām prasībām. Ja neatbilst, tad iesniegumā jāapstiprina, ka nodokļu maksātājs neatbilst prasībām.

Neatbilst, tas nozīmē, ka maksātajam uz atbalsta piešķiršanas brīdi:

  • nav ierosināta TAP lieta,
  • netiek īstenots TAP,
  • vai nav pasludināts maksātnespējas process,
  • vai nav saņēmis glābšanas atbalstu un ir atmaksājis aizdevumu vai ir atsaucis garantiju,
  • vai nav saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to neattiecas pārstrukturēšanas plāns.

Konkrētus piemērus var apskatīt metodiskajā materiālā šeit.