0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSVID, LDDK un LTRK pārrunā aktuālos sadarbības jautājumus

VID, LDDK un LTRK pārrunā aktuālos sadarbības jautājumus

2013.gada 3.oktobrī, notika kārtējā Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID), Latvijas Darba devēju konfederācijas (turpmāk - LDDK) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (turpmāk - LTRK) tikšanās, kuras laikā tika pārrunāti aktuālie sadarbības jautājumi. Tikšanās laikā tika runāts par iespējamo deklarāciju vienkāršošanu, par nepieciešamību pilnveidot datu apmaiņu ar citām iestādēm, vienkāršojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas izmantošanu, par VID Rīgā esošo struktūrvienību plānoto pārcelšanos uz jauno ēku, kā arī citiem aktuāliem jautājumiem. VID aicināja LTRK un LDDK biedrus izvērtēt dienestam iesniedzamo deklarāciju apjomu un saturu un nākamajā tikšanās reizē informēt…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Vizualizācija: Biroju centrs Ezerparks, VID jaunā ēka
2013.gada 3.oktobrī, notika kārtējā Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID), Latvijas Darba devēju konfederācijas (turpmāk - LDDK) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (turpmāk - LTRK) tikšanās, kuras laikā tika pārrunāti aktuālie sadarbības jautājumi. Tikšanās laikā tika runāts par iespējamo deklarāciju vienkāršošanu, par nepieciešamību pilnveidot datu apmaiņu ar citām iestādēm, vienkāršojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas izmantošanu, par VID Rīgā esošo struktūrvienību plānoto pārcelšanos uz jauno ēku, kā arī citiem aktuāliem jautājumiem. VID aicināja LTRK un LDDK biedrus izvērtēt dienestam iesniedzamo deklarāciju apjomu un saturu un nākamajā tikšanās reizē informēt par to, kuru deklarāciju aizpildīšana un iesniegšana uzņēmējiem prasa visilgāko laiku un kas, viņuprāt, tajās būtu vienkāršojams. Vienlaikus arī VID apņēmās izanalizēt saņemtajās deklarācijās norādītas informācijas lietderību un pielietojamību VID darbā. Apkopojot un izvērtējot iegūtos rezultātus, VID lems par iespējamo deklarāciju formu vienkāršošanu, apvienošanu vai, iespējams, pat atteikšanos no kādiem deklarāciju veidiem, tādējādi samazinot gan nodokļu maksātāju, gan nodokļu administrācijas izmaksas. VID informēja, ka tuvāko mēnešu laikā ar VID mājaslapas starpniecību nodokļu maksātājiem tiks piedāvāta iespēja pieteikties VID jaunumiem, izvēloties sev interesējošo tēmu, bet juridiskām personām - pieteikties uz padziļinātu konsultāciju konkrētā laikā. Tāpat VID vadība arī pauda apņemšanos stiprināt sadarbību ar abu organizāciju reģionālajām pārstāvniecībām un aktīvi reaģēt un sadarboties ar reģionu lielākajiem uzņēmumiem gadījumos, ja viņu rīcībā ir informācija par attiecīgajā reģionā īstenotiem nelegālās nodarbinātības vai "aplokšņu algu" izmaksu gadījumiem. Pēc LTRK ierosinājuma VID augstākās amatpersonas piekrita piedalīties LTRK organizētās tikšanās ar reģionu uzņēmējiem. Pirmā tāda tikšanās plānota ar Liepājas uzņēmējiem. VID vērsa LDDK un LTRK uzmanību uz to, ka tikai 17% fizisko personu gada ienākumu deklarāciju iesniegtas elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Papīra veidā iesniegto deklarāciju apstrāde un administrēšana joprojām rada ievērojamas izmaksas. Tādēļ nepieciešams risināt šo problēmu, lai gada ienākumu deklarācijas tiek iesniegtas atbilstoši mūsdienu tehniskajām iespējām. VID lūdza LDDK un LTRK atbalstu sadarbībā ar Veselības ministriju un Izglītības ministriju par informācijas apmaiņas iespējām, proti, ka VID pārskatāmā nākotnē elektroniski saņemtu informāciju no abu iestāžu pārraudzībā esošajām izglītības un veselības aprūpes iestādēm par saņemto mācību maksu un pacientu maksājumiem. Tas ievērojami vienkāršotu fiziskām personām brīvprātīgo gada ienākumu deklarāciju iesniegšanu, lai atgūtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par saņemtajiem ārstniecības, zobārstniecības vai izglītības iegūšanas pakalpojumiem, un būtiski samazinātu deklarāciju administrēšanas izmaksas. Tika arī izteikta ideja par kopīgas informatīvās kampaņas organizēšanu, lai veicinātu EDS izmantošanu fizisko personu vidū, ievērojot, ka fiziskajām personām - saimnieciskās darbības veicējiem - EDS lietošana ir obligāta no 2014.gada 1.janvāra, kā arī lai informētu sabiedrību par plānoto pāreju uz elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, sākot ar 2014.gada 1.jūliju. Apspriežot nākamgad plānoto Rīgā esošo VID struktūrvienību pārcelšanos uz vienoto administratīvo ēku kompleksu Rīgā, Talejas ielā 1, VID lūdza LTRK un LDDK izvērtēt un informēt VID par to, kāda veida pakalpojumi juridiskām personām noteikti būtu jāsaglabā VID apvienotajā klientu apkalpošanas centrā un kā tos veiksmīgāk organizēt. VID arī lūdza sadarbības partnerus sniegt savus ierosinājumus, kādi papildu pakalpojumi klientu ērtībām būtu vēlami jaunajā apvienotajā VID Rīgas klientu apkalpošanas centrā. Tikšanās laikā tika nolemts, ka par šo jautājumu sanāksmes dalībnieki noskaidros savu organizāciju biedru viedokli un iesniegs VID priekšlikumus izvērtēšanai. Klātesoši atzinīgi novērtēja VID ieceri nodrošināt pamata pakalpojumus iedzīvotājiem ārpus klientu apkalpošanas centra, piemēram, populārākajos lielveikalos, pieskaņojot pakalpojumu sniegšanu izplatītākajam iedzīvotāju darba laikam. Šāda iecere tiek izvērtēta, jo, pārceļoties uz jauno ēku, uz to tiks pārvietoti arī visi VID Rīgas klientu apkalpošanas centri. Tikšanās reizē piedalījās VID ģenerāldirektora p.i. Ināra Pētersone, VID nodokļu pārvaldes direktors Juris Gaiķis, Nodokļu pārvaldes direktora vietnieces Dace Pelēkā, Inese Bindemane un Arta Segliņa, Uzņēmējus pārstāvēja Latvijas Darba devēju konfederācijas tautsaimniecības eksperte Ilze Bišofa un LTRK viceprezidente Lienīte Caune. Nākamā tikšanās paredzēta 2013.gada 7.novembrī.