VID “Baltajā sarakstā” varētu iekļaut arī mazos un vidējos uzņēmumus
Otrdien, 22. maijā, Ministru kabinets izskatīja Finanšu ministrijas sagatavotu konceptuālo ziņojumu par Padziļinātās sadarbības programmas darbību un tās attīstības modeli. Ziņojumā izvērtēta iespēja paplašināt Padziļinātās sadarbības programmas priekšrocību klāstu, tādējādi piesaistot aizvien plašāku komersantu loku. Piedāvātais risinājums paredz paplašināt sadarbības programmu, vēršot to arī uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Turklāt plānots mainīt procesu uzņēmuma iekļaušanai programmā un piemērojamos kritērijus, kā arī pārskatīt piedāvātās priekšrocības atbilstoši programmas līmenim, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta individuālo konsultāciju sniegšanu, ātrāku pievienotās vērtības nodokļa pārmaksas atmaksu, iedzīvotāju ienākumu nodokļa paātrinātu atmaksu programmas dalībnieka darbiniekiem un citus ieguvumus. Programmas mērķis ir veicināt ciešāku un efektīvāku sadarbību starp nodokļu maksātāju un nodokļu…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Piedāvātais risinājums paredz paplašināt sadarbības programmu, vēršot to arī uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Turklāt plānots mainīt procesu uzņēmuma iekļaušanai programmā un piemērojamos kritērijus, kā arī pārskatīt piedāvātās priekšrocības atbilstoši programmas līmenim, piemēram, Valsts ieņēmumu dienestaindividuālo konsultāciju sniegšanu, ātrāku pievienotās vērtības nodokļa pārmaksas atmaksu, iedzīvotāju ienākumu nodokļa paātrinātu atmaksu programmas dalībnieka darbiniekiem un citus ieguvumus.
Programmas mērķis ir veicināt ciešāku un efektīvāku sadarbību starp nodokļu maksātāju un nodokļu administrāciju, mazinot administratīvo slogu. Nodokļu maksātājs dalībai programmā var pieteikties elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmu.
Programmā iekļautajam nodokļu maksātājam (programmas dalībniekam) paredzētas šādas priekšrocības:
pievienotās vērtības nodokļa atmaksa piecu darba dienu laikā pēc deklarācijas saņemšanas termiņa;
individuāls VID konsultants;
VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā pieejama informācija par nodokļu un informatīvajās deklarācijās norādīto datu neatbilstību VID rīcībā esošajai informācijai;
atbilžu sniegšana uz iesniegumiem (izņemot uzziņas) 14 dienu laikā, u.c.
Programmas dalībniekus paredzēts segmentēt trijos līmeņos, piedāvājot priekšrocības pēc noteiktiem principiem un vienlaikus nodrošinot vienkāršotāku administrēšanas un uzraudzības procesu. Pirmajā izvērtēšanas gadā programmas dalībniekus plānots iekļaut attiecīgajā līmenī atbilstoši izvērtēšanas kritērijiem, neievērojot principu, ka jāiziet visi līmeņi. Uzņēmuma atlase un iekļaušana attiecīgajā Padziļinātā sadarbības programmas līmenī tiks nodrošināta automātiski, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta datiem.
Plānots, ka pirmajā “Bronzas” līmenī varētu tikt iekļauti ap 2000 nodokļu maksātāju, kuri ir pierādījuši, ka godīga nodokļu nomaksa, atbildīga uzņēmējdarbība un priekšzīmīga sadarbības ar valsts iestādēm ir būtiska uzņēmējdarbības prioritāte. Pēc gada šajā līmenī uzņēmumam ir iespēja tikt iekļautam “Sudraba” līmenī, kas pierāda uzņēmuma mērķtiecīgo darbību, lai īstenotu efektīvus iekšējos procesus, ar kuriem identificētu, vadītu un novērstu darījumu, darbības, atbilstības un grāmatvedības uzskaites riskus.
Paredzēts, ka “Zelta” līmenī varētu iekļaut apmēram 75 jau esošos programmas dalībniekus, kā arī šajā līmenī varēs tikt iekļauts uzņēmums pēc vismaz divu gadu atrašanās “Sudraba” līmenī. “Zelta” līmenī esošie uzņēmumi demonstrē atklātību un caurskatāmību visos būtiskākajos ilgtspējas aspektos un tiecas paplašināt un pielāgot savus risku vadības procesus, iekļaujot tajos būtiskākos korporatīvās atbildības aspektus.
Dalībnieku saraksta pārskatīšanu un jaunu dalībnieku pievienošanu programmai pārraudzīs Valsts ieņēmumu dienests. Dalībnieku atbilstību turpmākai dalībai programmā vērtēs ne retāk kā reizi ceturksnī, pamatojoties uz VID datiem. Jauni dalībnieki programmā tiks iekļauti katru gadu no 1. janvāra.
Lai paplašinātu Padziļinātās sadarbības programmas darbību un vienlaikus sekmētu godprātīgu uzņēmēju motivēšanu valsts pārvaldes iestādēm atbilstoši kompetencei jāizvērtē iespējas piedāvāt uzņēmumiem papildu priekšrocības.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.