0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻI VID turpmāk ik mēnesi apmainīsies ar viedokļiem un informāciju ar LDDK un LTRK

VID turpmāk ik mēnesi apmainīsies ar viedokļiem un informāciju ar LDDK un LTRK

Valsts ieņēmumu dienests (VID) aicinājis vadošās uzņēmējus pārstāvošās organizācijas - Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) organizēt regulāras tikšanās, lai uzlabotu savstarpējo dialogu, apspriestu aktuālos jautājumus un sniegtu priekšlikumus identificēto problēmu risināšanā. Pirmā tikšanās notika 28.novembrī , tajā piedalījās VID un Finanšu ministrijas amatpersonas un LDDK un LTRK pārstāvji. Tikšanās laikā VID amatpersonas informēja uzņēmējus pārstāvošas organizācijas par būtiskākajiem VID 2012.gada rezultātiem nodokļu administrēšanas jomā, nodokļu parādu piedziņas jomā, nodokļu konsultēšanas jomā, atbildēja uz uzņēmējus pārstāvošo organizāciju jautājumiem un ieteikumiem, kā arī ieskicēja 2013.gadā plānotos VID darbības virzienus nodokļu administrēšanas jomā. VID ģenerāldirektores vietniece…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts ieņēmumu dienests (VID) aicinājis vadošās uzņēmējus pārstāvošās organizācijas - Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) organizēt regulāras tikšanās, lai uzlabotu savstarpējo dialogu, apspriestu aktuālos jautājumus un sniegtu priekšlikumus identificēto problēmu risināšanā. Pirmā tikšanās notika 28.novembrī , tajā piedalījās VID un Finanšu ministrijas amatpersonas un LDDK un LTRK pārstāvji. Tikšanās laikā VID amatpersonas informēja uzņēmējus pārstāvošas organizācijas par būtiskākajiem VID 2012.gada rezultātiem nodokļu administrēšanas jomā, nodokļu parādu piedziņas jomā, nodokļu konsultēšanas jomā, atbildēja uz uzņēmējus pārstāvošo organizāciju jautājumiem un ieteikumiem, kā arī ieskicēja 2013.gadā plānotos VID darbības virzienus nodokļu administrēšanas jomā. VID ģenerāldirektores vietniece nodokļu jomā, Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Ināra Pētersone: „Valsts ieņēmumu dienests vienmēr ir atvērts sadarbībai, lai veicinātu nodokļu saistību izpildi, tai skaitā, lai izglītotu nodokļu maksātājus, konsultētu un aicinātu labprātīgi novērst nepilnības un kļūdas, ko VID konstatējis uzņēmumu nodokļu uzskaitē vai iesniegtajos pārskatos.  Jau vairāk kā gadu veiksmīgi sadarbojamies ar nozaru asociācijām, slēdzam sadarbības vienošanās un apmaināmies ar informāciju, lai sasniegtu kopīgo mērķi –veicinātu godīgu komercdarbības vidi konkrētajās asociāciju pārstāvētajās nozarēs. Uzrunājot LDDK un LTRK, mūsu vēlme ir pastiprināt dienesta sadarbību ar vadošajām uzņēmējus pārstāvošajām organizācijām, uzklausot ne tikai šo organizāciju ieteikumus VID darbības uzlabošanai, bet arī uzklausot uzņēmējus interesējošos problēmjautājumus, lai tos varētu operatīvi un nepastarpināti risināt. Turpinot veicināt sadarbību ar nodokļu maksātājiem, turpmāk īpašu uzmanību pievērsīsim VID konsultējošā un izglītojošā darba pilnveidošanai, klientu apkalpošanas kvalitātei, tai skaitā operatīvas savstarpējās informācijas apmaiņas veicināšanai, kā arī pieejamā pakalpojumu klāsta Elektroniskās deklarēšanas sistēmā pilnveidošanā.” LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone: "VID un LDDK jāturpina ciešāk sadarboties, lai VID kļūtu par klientu orientētu iestādi, konsultējot nodokļu maksātājus, nevis veicot tikai sodīšanas funkcijas. Ņemot vērā uzņēmēju definētos problēmjautājumus par VID darbību un sniegtos priekšlikumus nodokļu administrācijas uzlabošanai, esam vienojušies ar VID vadību par turpmāko sadarbību, lai risinātu darba devējus interesējošos jautājumus nepastarpināti." VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes amatpersonas informēja uzņēmēju pārstāvjus par nodokļu atbalsta pasākuma jeb „nodokļu amnestijas” gaitu, norādot, ka šobrīd VID ar esošajiem resursiem izdodas veikt visus tam uzticētos uzdevumus normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. Vienlaikus VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktors Marjans Burijs aicināja tos nodokļu maksātājus, kuri vēlas izmantot nodokļu atbalsta pasākuma sniegtās iespējas, neatlikt to uz pēdējo brīdi un vērsties ar iesniegumu VID savlaicīgi – līdz 2013.gada 2.janvārim ieskaitot. Pārrunājot jautājumus par ērtāku VID pakalpojumu pieejamību, VID informēja, ka patlaban nodokļu maksātāji tiek apkalpoti jebkurā no esošajiem klientu apkalpošanas centriem Latvijā (kopumā ir 31 klientu apkalpošanas centrs) neatkarīgi no deklarētās dzīves vietas vai juridiskās adreses. VID vērsa uzmanību, ka nodokļu maksātājiem nav jāsatraucas, saņemot vēstuli no kāda VID klientu apkalpošanas centra, kas nav viņu dzīves vietai vai juridiskajai adresei tuvākais. Sākot no 2012.gada 27.decembra, esošajiem VID klientu apkalpošanas centriem pievienosies vēl viens, proti, līdzšinējā Lielo nodokļu maksātāju pārvalde jau šobrīd pārveidota par VID Nodokļu pārvaldes Lielo nodokļu maksātāju centru. LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone aktualizēja jautājumu par padziļinātās sadarbības programmas jeb „baltā saraksta” darbību, norādot, ka uzņēmēji, kas jau ir kļuvuši vai varētu kļūt par šīs programmas dalībniekiem, ir ieinteresēti papildu priekšrocību iegūšanā. Šobrīd, kļūstot par padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku, uzņēmumam tiek nodrošinātas dažādas priekšrocības sadarbībā ar VID, taču uzņēmumi ir ieinteresēti šādas priekšrocības saņemt arī no citu valsts iestāžu puses. Finanšu ministrijas Nodokļu administrēšanas un grāmatvedības politikas departamenta direktore Jana Salmiņa norādīja, ka 2013.gada 1.marts ir termiņš, līdz kuram visām ministrijām un tās padotības iestādēm ir jāsniedz savs redzējums par priekšrocību loka paplašināšanu padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem. Savukārt LTRK viceprezidente Lienīte Caune ar VID un FM pārstāvjiem pārrunāja aktuālos jautājumus, kas saistīti ar atsevišķu nodokļu normatīvo aktu interpretāciju un piemērošanu, un sniedza praktiskus LTRK biedru ieteikumus nodokļu maksātāju un VID sadarbības un informācijas apmaiņas veicināšanā. Ieskicējot VID plānotos pasākumus 2013.gadā nodokļu administrēšanas jomā, VID amatpersonas informēja tikšanās dalībniekus par to, ka 2013.gadā plānots paplašināt VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) funkcionalitāti un pieejamo pārskatu klāstu. Īstenojot plānotās izmaiņas, EDS no sistēmas, kurā nodokļu maksātāji šobrīd var iesniegt nodokļu administrācijai nodokļu pārskatus, atskaites un deklarācijas, kļūs par galveno VID un nodokļu maksātāju saziņas platformu un aktuālās informācijas kanālu, tādējādi nodrošinot operatīvu savstarpējo informācijas apmaiņu un iespējami efektīvu VID resursu izmantošanu. Savukārt, lai uzlabotu nodokļu maksātāju konsultēšanas un informēšanas kvalitāti, VID turpinās darbu pie metodisko materiālu pilnveidošanas, iekļaujot tajos arvien vairāk praktisku piemēru, kā arī veiks virkni citu pasākumu, lai veicinātu klientu apkalpošanas kvalitāti, pilnveidotu un uzlabotu nodokļu maksātāju konsultēšanu un informēšanu par nodokļu administrēšanas jautājumiem. Tikšanās dalībnieki vienojās turpmāk tikties reizi mēnesī, lai pārrunātu VID un uzņēmējiem aktuālos nodokļu administrēšanas jautājumus.