Viesabonē kā mājās režīms Eiropas Savienībā – vai darbojas?
Kopš viesabonēšanas režīma “viesabonē kā mājās” ieviešanas pagājuši vairāki mēneši, taču Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) kopā ar mobilo sakaru operatoriem un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvjiem (PTAC) secina, ka mobilo sakaru lietotāji joprojām neizprot “viesabonē kā mājās” būtību. 2017. gada 15. jūnijā stājās spēkā jauna viesabonēšanas sistēma –“viesabonē kā mājās” princips, kas ļauj lietotājiem ceļot Eiropā un maksāt par zvaniem, īsziņām un datu pārraidi par tādām pašām cenām, kā pašmāju mobilo sakaru operators piemēro iekšzemes tarifiem. Tas nozīmē, ka lietotājiem nav jāmaksā papildu maksa par viesabonēšanas pakalpojuma izmantošanu. “Viesabonē kā mājās” princips attiecas vienīgi ceļojot uz Eiropas Savienības dalībvalstīm…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Kopš viesabonēšanas režīma “viesabonē kā mājās” ieviešanas pagājuši vairāki mēneši, taču Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) kopā ar mobilo sakaru operatoriem un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvjiem (PTAC) secina, ka mobilo sakaru lietotāji joprojām neizprot “viesabonē kā mājās” būtību.
2017. gada 15. jūnijā stājās spēkā jauna viesabonēšanas sistēma –“viesabonē kā mājās” princips, kas ļauj lietotājiem ceļot Eiropā un maksāt par zvaniem, īsziņām un datu pārraidi par tādām pašām cenām, kā pašmāju mobilo sakaru operators piemēro iekšzemes tarifiem. Tas nozīmē, ka lietotājiem nav jāmaksā papildu maksa par viesabonēšanas pakalpojuma izmantošanu. “Viesabonē kā mājās” princips attiecas vienīgi ceļojot uz Eiropas Savienības dalībvalstīm (turpmāk – ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas valstīm (turpmāk – EEZ).
Regulators atgādina lietotājiem, ka “viesabonē kā mājās” mērķis ir nodrošināt lietotājiem periodisku viesabonēšanas pakalpojuma izmantošanu Eiropā, nevis pakalpojuma izmantošanu pastāvīgā lietošanā, atrodoties ārzemēs. Periodiska mobilo sakaru pakalpojumu lietošana attiecas gan uz uzturēšanās laiku ārzemēs, gan izmantoto datu, īsziņu un zvanu apjomu. Tas nozīmē, ka “viesabonē kā mājās” princips attiecas uz tiem lietotājiem, kuri pārsvarā dodas atpūtas braucienos, īstermiņa komandējumos, nevis pastāvīgi dzīvo ārzemēs.
Lai novērstu viesabonēšanas pakalpojumu pārmērīgu izmantošanu, ES viesabonēšanas regula dod tiesības operatoram ieviest godīgas lietošanas principus, izmantojot pakalpojumus ES un EEZ viesabonēšanā, nosakot prasības, kuru atbilstību ES regulējumam stingri uzrauga Regulators. Šīs prasības nosaka, ka, lai lietotājs varētu izmantot “viesabonē kā mājās” režīmu, lietotāja uzturēšanās laikam un patēriņam par mobilo sakaru pakalpojumu izmantošanu mītnes zemēir jābūt lielākam par 50%, nekā uzturēšanās laikam un patēriņam, atrodoties ārzemēs. Ne visi Latvijas mobilo sakaru operatori ir noteikuši šādus nosacījumus, tāpēc Regulators aicina ikvienu mobilo sakaru lietotāju pārliecināties par to, ar kādiem nosacījumiem viesabonēšanas pakalpojumu nodrošina viņa operators.
Regulators vērš lietotāju uzmanību, ka operatoriem ir tiesības pārraudzīt lietotāja paradumus saskaņā ar ES viesabonēšanas regulas nosacījumiem un katra operatora izstrādāto godīgas lietošanas politiku. Tas nozīmē, ka operatoriem ir tiesības vērtēt lietotāja uzturēšanās ilgumu mītnes zemē (Latvijā) un ārzemēs, kā arī sekot līdzi lietotāja patēriņa attiecībai mītnes zemē (Latvija) un ārzemēs - gan mobilo pakalpojumu izmantošanu, gan uzturēšanās ilgumu vienlaicīgi kopā četru mēnešu laikposmā.
Regulators norāda, ka godīgas lietošanas politikas nosacījumi paredz operatora pienākumu informēt lietotāju vismaz 14 dienas pirms brīža, kad beidzas četru mēnešu ilgs periods, kurā lietotājs ir atradies ārpus Latvijas un izmantojis pakalpojumu vairāk ārzemēs, nekā Latvijā (par to, ka lietošanas paradumi neatbilst “viesabonē kā mājās” principam). Lietotājam šajā laikā ir iespēja mainīt savus pakalpojuma lietošanas paradumus. Ja tomēr lietotājs turpina neievērot operatora lūgumu mainīt savus lietošanas paradumus, operatoram ir tiesības piemērot papildu maksu par katru patērēto vienību zvaniem, īsziņām un datiem viesabonēšanā, bet nepārsniedzot 3,2 eiro centus par zvana minūti, 1 eiro centu par īsziņu, un 6,00 eiro par GB. Papildu maksa var tikt piemērota gan gadījumos, kad lietotājs ir pārsniedzis noteikto zvanu, īsziņu un datu pārraides apjomu, gan gadījumos, kad ir pārsniegts uzturēšanās ilgums.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.