VISI RAKSTIPašvaldībām no 1. oktobra jauni pienākumi katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanā
Pašvaldībām no 1. oktobra jauni pienākumi katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanā
Šā gada 1.oktobrī stāsies spēkā jaunais Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likums . Tā mērķis ir noteikt civilās aizsardzības sistēmas un katastrofas pārvaldīšanas subjektu kompetenci, lai pēc iespējas pilnīgāk nodrošinātu cilvēku, vides un īpašuma drošību un aizsardzību katastrofas vai katastrofas draudu gadījumā. Likumā noteikta attiecīgo ministriju un pašvaldību konkrēta atbildība un pienākumi katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanā. Katrai no astoņām katastrofas pārvaldīšanā iesaistītajām ministrijām noteiktas 19 dažādu jomu katastrofas, kuru pārvaldīšanu tās koordinē. Pašvaldībām uzticētā atbildības joma ir katastrofas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuras saistītas ar ēku un būvju sabrukšanu, avāriju siltumapgādes, ūdensapgādes, notekūdeņu vai kanalizācijas sistēmā. Šādas katastrofas gadījumā civilās aizsardzības uzdevumu…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Šā gada 1.oktobrī stāsies spēkā jaunais Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likums . Tā mērķis ir noteikt civilās aizsardzības sistēmas un katastrofas pārvaldīšanas subjektu kompetenci, lai pēc iespējas pilnīgāk nodrošinātu cilvēku, vides un īpašuma drošību un aizsardzību katastrofas vai katastrofas draudu gadījumā.
Likumā noteikta attiecīgo ministriju un pašvaldību konkrēta atbildība un pienākumi katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanā. Katrai no astoņām katastrofas pārvaldīšanā iesaistītajām ministrijām noteiktas 19 dažādu jomu katastrofas, kuru pārvaldīšanu tās koordinē. Pašvaldībām uzticētā atbildības joma ir katastrofas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuras saistītas ar ēku un būvju sabrukšanu, avāriju siltumapgādes, ūdensapgādes, notekūdeņu vai kanalizācijas sistēmā. Šādas katastrofas gadījumā civilās aizsardzības uzdevumu izpildi pašvaldībā vada un vietēja mēroga katastrofas pārvaldīšanas koordinēšanu nodrošina pašvaldības domes priekšsēdētājs.
Bez iepriekš minētā, likums tāpat nosaka, ka pašvaldības apstiprina sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas nolikumu un sastāvu, apstiprina sadarbības teritorijas civilās aizsardzības plānu, nodrošina iedzīvotāju evakuāciju no katastrofas apdraudētajām vai skartajām teritorijām, kā arī šo iedzīvotāju uzskaiti, pagaidu izmitināšanu, ēdināšanu un sociālo aprūpi. Savu iespēju robežās nodrošina katastrofas pārvaldīšanā iesaistītajām valsts un pašvaldības institūciju amatpersonām, juridiskajām un fiziskajām personām piemērotus darba un sadzīves apstākļus. Likumā paredzēts ļaut pašvaldībām piesaistīt privātpersonu resursus reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumu veikšanai. Līdz šim šādas tiesības ir tikai atbildīgajai valsts iestādei, kas ir vadošā attiecīgajā apdraudējumā.
Likuma 11.pantā norādīts, ka, ja sadarbības teritoriju veido vairākas pašvaldības, tad sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas priekšsēdētājs ir pēc iedzīvotāju skaita lielākās pašvaldības domes priekšsēdētājs vai arī tas pašvaldības domes priekšsēdētājs, kuru ar vienkāršu balsu vairākumu ir ievēlējuši pārējo pašvaldību domju priekšsēdētāji, bet viņa vietnieki ir pārējo pašvaldību domju priekšsēdētāji un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersona.
Likumā nav definīcijas tam, kas ir "sadarbības teritorija" un kādas ir tai noteiktās juridiskās tiesības, pēc kādiem kritērijiem tās veidos, norādījis Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas priekšsēdētājs Dainis Turlais. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieka vietnieks KristapsEklons skaidroja, ka civilās aizsardzības sistēmas struktūras teritoriālās pamatvienības ir novadi un republikas pilsētas. Plānots, ka tiks izveidotas 9 - 16 sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijas. To darbība, uzdevumi un tiesības būs noteikti Ministru kabineta noteikumos, kuri vēl tiks izstrādāti. "119 pašvaldības šobrīd nav labākais variants kā sadarboties nopietnas katastrofas gadījumā, " tā norādījis K.Eklons Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas sēdē.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.