0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKOMERCPRAKSEAicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto uztura bagātinātāju saņemšanu

Aicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto uztura bagātinātāju saņemšanu

Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra informācijas

Foto: Karolina Grabowska: https://www.pexels.com

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) informē, ka saņem arvien vairāk informāciju no patērētājiem par komersantiem, kuri, izmantojot dažādus saziņas kanālus (telefona zvans, e-pasta vēstule, tīmekļvietne), piedāvā pasūtīt bezmaksas uztura bagātinātājus, piemēram, D vitamīnu. Šādās situācijās pārsvarā cieš patērētāju viegli ievainojamās grupas (pārsvarā seniori). Veicot šāda veida pasūtījumu, patērētājam jāsedz piegādes (pasta) izdevumi.

Nereti patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm.

Komersants šādā veidā, solot dažādus šķietami izdevīgus nosacījumus, cenšas panākt, ka patērētājs noslēdz ilgtermiņa distances līgumu par piedāvāto produktu abonēšanu. Patērētāji saziņā ar PTAC norāda, ka informācija par ilgtermiņa saistībām tiem nav pienācīgi izskaidrota. PTAC sniedz sekojošus ieteikumus:

  • veicot pasūtījumu, aicinām iepazīties ar līguma noteikumiem, ieskaitot informāciju par to, ka tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par uztura bagātinātāju piegādi un visām ar to saistītām izmaksām. Šādai informācijai ir jābūt pieejamai, pirms patērētājs vēl ir uzsācis pasūtīšanas darbības. Patērētājiem nevajadzētu piekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.
  • Ja patērētājs ir piekritis līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu, ir iespējams atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Uzņēmumam jānodrošina distances līguma noteikumi un atteikuma tiesību veidlapa tīmekļa vietnē vai jānosūta patērētājam e-pasta vēstulē ne vēlāk kā preces piegādes brīdī.
  • Ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt.

PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto preču, tostarp uztura bagātinātāju, iegādes nepieciešamību, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar ārstu.

Ja patērētajiem rodas neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem, atteikuma tiesībām u.c., aicinām vērsties PTAC, zvanot pa tālruni 65452554 vai rakstot uz e-pastu: [email protected]. Ja komersants reģistrēts citā Eiropas Savienības dalībvalstī: [email protected].

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Foto: Karolina Grabowska: https://www.pexels.com

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) informē, ka saņem arvien vairāk informāciju no patērētājiem par komersantiem, kuri, izmantojot dažādus saziņas kanālus (telefona zvans, e-pasta vēstule, tīmekļvietne), piedāvā pasūtīt bezmaksas uztura bagātinātājus, piemēram, D vitamīnu. Šādās situācijās pārsvarā cieš patērētāju viegli ievainojamās grupas (pārsvarā seniori). Veicot šāda veida pasūtījumu, patērētājam jāsedz piegādes (pasta) izdevumi.

Nereti patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm.

Komersants šādā veidā, solot dažādus šķietami izdevīgus nosacījumus, cenšas panākt, ka patērētājs noslēdz ilgtermiņa distances līgumu par piedāvāto produktu abonēšanu. Patērētāji saziņā ar PTAC norāda, ka informācija par ilgtermiņa saistībām tiem nav pienācīgi izskaidrota. PTAC sniedz sekojošus ieteikumus:

  • veicot pasūtījumu, aicinām iepazīties ar līguma noteikumiem, ieskaitot informāciju par to, ka tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par uztura bagātinātāju piegādi un visām ar to saistītām izmaksām. Šādai informācijai ir jābūt pieejamai, pirms patērētājs vēl ir uzsācis pasūtīšanas darbības. Patērētājiem nevajadzētu piekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.
  • Ja patērētājs ir piekritis līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu, ir iespējams atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Uzņēmumam jānodrošina distances līguma noteikumi un atteikuma tiesību veidlapa tīmekļa vietnē vai jānosūta patērētājam e-pasta vēstulē ne vēlāk kā preces piegādes brīdī.
  • Ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt.

PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto preču, tostarp uztura bagātinātāju, iegādes nepieciešamību, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar ārstu.

Ja patērētajiem rodas neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem, atteikuma tiesībām u.c., aicinām vērsties PTAC, zvanot pa tālruni 65452554 vai rakstot uz e-pastu: [email protected]. Ja komersants reģistrēts citā Eiropas Savienības dalībvalstī: [email protected].