0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIDeputāti norāda uz veicamajiem uzlabojumiem, lai iedzīvotāju varētu elektroniski vērsties pie valsts un pašvaldību iestādēm

Deputāti norāda uz veicamajiem uzlabojumiem, lai iedzīvotāju varētu elektroniski vērsties pie valsts un pašvaldību iestādēm

No vienotajā valsts un pašvaldību portālā www.latvija.lv iedzīvotājiem pieejamo pakalpojumu klāsta iespēja iestādei nosūtīt elektronisku iesniegumu ir jāizdala atsevišķi , vērtējot portāla darbības efektivitāti, trešdien, 31.oktobrī, atzina Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti. Deputāti  noskaidroja, ka no šī gada 1.septembra caur portālu www.latvija.lviestādēm elektroniski iesniegti 245 iesniegumi un sniegtas 126 atbildes, tostarp Saeimai, kurai mēnesī tiek iesniegts 500-600 privātpersonu iesniegumu, izmantojot portālu, nosūtīti tikai trīs iesniegumi. Elektroniskajā iesniegumu sistēmā reģistrējušās gandrīz 700 valsts un pašvaldību iestādes, deviņas neatkarīgās iestādes, kā arī visas tiesas, un iedzīvotāju iesniegumu apstrādē šajā sistēmā iesaistīti vairāk nekā 2000 lietotāju iestādēs. „Viens no portāla uzdevumiem…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
No vienotajā valsts un pašvaldību portālā www.latvija.lv iedzīvotājiem pieejamo pakalpojumu klāsta iespēja iestādei nosūtīt elektronisku iesniegumu ir jāizdala atsevišķi , vērtējot portāla darbības efektivitāti, trešdien, 31.oktobrī, atzina Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti. Deputāti  noskaidroja, ka no šī gada 1.septembra caur portālu www.latvija.lviestādēm elektroniski iesniegti 245 iesniegumi un sniegtas 126 atbildes, tostarp Saeimai, kurai mēnesī tiek iesniegts 500-600 privātpersonu iesniegumu, izmantojot portālu, nosūtīti tikai trīs iesniegumi. Elektroniskajā iesniegumu sistēmā reģistrējušās gandrīz 700 valsts un pašvaldību iestādes, deviņas neatkarīgās iestādes, kā arī visas tiesas, un iedzīvotāju iesniegumu apstrādē šajā sistēmā iesaistīti vairāk nekā 2000 lietotāju iestādēs. „Viens no portāla uzdevumiem ir nodrošināt iedzīvotājiem iespēju elektroniski sazināties ar valsti. Lai gan šis ir ļoti svarīgs pakalpojums, patlaban starp visiem portāla piedāvājumiem elektroniska iesnieguma rakstīšanas formu ir ļoti grūti atrast. Tāpēc uzskatām, ka vietai, kur rakstīt šādu iesniegumu, portālā ir jābūt īpaši izceltai, pamanāmai, viegli pieejamai un arī ērti lietojamai,” pauda Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs. Vērtējot portāla funkcionalitāti, deputāte Marjana Ivanova-Jevsejeva (SC) atzina, „ka portālā patlaban ir ļoti sarežģīta navigācija, un tas varētu būt par iemeslu tam, kāpēc cilvēki iespēju ar iestādēm sazināties elektroniski izmanto ļoti maz”. Deputāte atbildīgās amatpersonas arī informēja par problēmām, ar ko saskaras iestādes, strādājot ar elektroniski iesniegtiem iesniegumiem. Par portālu atbildīgās Valsts regionālās attīstības aģentūras direktore Solvita Zvidriņa deputātiem pastāstīja, ka patlaban tiek pilnveidota iestāžu adrešu kataloga izmantošanas funkcija, meklēti risinājumi rakstītāja autentifikācijas līmeņa noteikšanai, kā arī turpinās darbs pie drošības pasākumiem elektroniskajā vidē. Tāpat tiek meklēti risinājumi, lai nodrošinātu starpatbildes sniegšanu un iesniegumu pārsūtīšanu no vienas iestādes citai. Apspriedes laikā tika rosināts elektronisko iesniegumu sistēmu integrēt arī iestāžu mājaslapās, kas arī būtu ērtāk iedzīvotājiem.