0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIEiropas Parlaments atbalsta noteikumus par satiksmes radītā kaitīgā trokšņa mazināšanu

Eiropas Parlaments atbalsta noteikumus par satiksmes radītā kaitīgā trokšņa mazināšanu

Eiropas Prlaments 5. februārī  pieņēma likumprojektu, ar ko nosaka stingrākus trokšņa ierobežojumus vieglajiem un kravas automobiļiem, lai aizsargātu iedzīvotāju veselību. Deputāti arī rosina ieviest marķējumu sabiedrības informēšanai par jauno automobiļu radītā trokšņa līmeni un pievienot skaņu radošas ierīces hibrīdauto un elektromobiļiem, lai brīdinātu gājējus par to tuvošanos. Ilgstošs ceļu satiksmes radīts troksnis var izsmelt fiziskās rezerves, traucēt orgānu funkcijas, izraisīt sirds un asinsvadu, kā arī citas slimības. Eiropas Vides aģentūras pētījums liecina, ka puse ES pilsētu iedzīvotāju ir pakļauti ceļu satiksmes radītam troksnim, kas pārsniedz 55 decibelu līmeni. Likumprojekts rosina jaunos trokšņa ierobežojumus pakāpeniski ieviest sešos līdz astoņos gados pēc…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas

Abonēt

*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Eiropas Prlaments 5. februārī  pieņēma likumprojektu, ar ko nosaka stingrākus trokšņa ierobežojumus vieglajiem un kravas automobiļiem, lai aizsargātu iedzīvotāju veselību. Deputāti arī rosina ieviest marķējumu sabiedrības informēšanai par jauno automobiļu radītā trokšņa līmeni un pievienot skaņu radošas ierīces hibrīdauto un elektromobiļiem, lai brīdinātu gājējus par to tuvošanos. Ilgstošs ceļu satiksmes radīts troksnis var izsmelt fiziskās rezerves, traucēt orgānu funkcijas, izraisīt sirds un asinsvadu, kā arī citas slimības. Eiropas Vides aģentūras pētījums liecina, ka puse ES pilsētu iedzīvotāju ir pakļauti ceļu satiksmes radītam troksnim, kas pārsniedz 55 decibelu līmeni. Likumprojekts rosina jaunos trokšņa ierobežojumus pakāpeniski ieviest sešos līdz astoņos gados pēc noteikumu stāšanās spēkā. Pirmajā posmā noteikumus piemēros jaunajiem transportlīdzekļu modeļiem, otrajā posmā - visiem jaunajiem transportlīdzekļiem, kas nodoti ekspluatācijā. Pieļaujamā trokšņa līmenis standarta automobiļiem tiks pazemināts no 74 decibeliem uz 68 decibeliem. Lielākas jaudas transportlīdzekļiem pieļaus nelielu nobīdi 2 līdz 6 decibelu apmērā. Vislielākās jaudas smagajiem transportlīdzekļiem (virs 12 tonnām) pieļaujamā trokšņa līmenis tiek saglabāts 81 decibela apjomā. Deputāti vēlas, lai patērētāji saņemtu informāciju par jauno automobiļu radītā trokšņa līmeni, tāpēc rosina ieviest īpašu marķējuma sistēmu. Līdzīgs marķējums jau ieviests attiecībā uz degvielas patēriņu, riepu rites troksni un CO2 emisijām. EP deputāti izsaka bažas par to, ka elektrisko un hibrīda automobiļu klusie dzinēji var būt bīstami gājējiem, un turpmāk vēlas noteikt obligātu prasību par skaņu radošas ierīces pievienošanu minētajiem transportlīdzekļiem. Tiesību akta projektā ir norādīta virkne standartu, kas vispirms ir jāizstrādā, lai ieviestu transportlīdzekļu akustiskās brīdināšanas sistēmu.

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: