0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIKā konkurenta atsūtīts e-pasts var novest jūsu uzņēmumu pie sodīšanas?

Kā konkurenta atsūtīts e-pasts var novest jūsu uzņēmumu pie sodīšanas?

Izrādās, ka iedzīvoties nepatikšanās ar uzraugošajām iestādēm var pavisam nevainīgi – piemēram, pareizi neatbildot uz kāda konkurenta vai sadarbības partnera sūtītu e-pastu. Kā intervijā žurnālam “Bilances Juridiskie Padomi” stāsta zvērinātu advokātu biroja “PricewaterhouseCoopers Legal” vadītājs Jānis Lagzdiņš, ir piemēri, kad uzņēmēji tikuši sodīti par konkurences pārkāpumiem, jo saņēmuši konkurentu sūtītus e-pastus ar to produktu un pakalpojumu cenām:

Iziesim cauri jūsu nosauktajām sešām prioritārajām atbilstības pārbaužu jomām! Kas tik sarežģīts uzņēmumam būtu jāievēro konkurences tiesībās? Te jau gan viss šķiet skaidrs – nevajag mēģināt vienoties ar konkurentiem par cenām, un miers! Vai tomēr nav tik vienkārši?

Tur jau tā lieta – ļoti daudzi uzņēmēji šādi domā. Viņi nebūt neplāno veidot karteļus vai neievērot konkurences tiesības, taču nopietnas nepatikšanas šajā jomā var radīt arī vienkārši nezināšana, darbinieku izglītības trūkums, iekšējo procedūru neesamība. Konkurences tiesībās ir desmitiem vai pat simtiem nianšu. Tikai viens piemērs – konkurents var atsūtīt jums e-pastu ar savu preču vai pakalpojumu cenām, un tas vien, ka jūs zināt šo informāciju, var novest jūs pie sodīšanas! Ir noteiktas procedūras, kas šādos gadījumos jāveic. Arī pārdevēji, izplatītāji mēdz, pašiem nezinot, atklāt tādu informāciju, kuru tie nedrīkstētu atklāt. Tāpat ir dažādas nianses, kas jāievēro, piesakoties publiskajiem iepirkumiem.

Par konkurenta atsūtītiem e-pastiem – ko uzņēmējs šādā situācijā var darīt? Iepriekš jau nav iespējams paredzēt, kurš šādu informāciju sūtīs, lai uzliktu filtru…

Nē, tas arī nav nepieciešams. Taču ir noteiktas procedūras, kā šādā gadījumā jāreaģē. Ir dažas pavisam triviālas lietas – nepieciešams atbildēt uz šo e-pastu, uzrakstot, ka sūtītājs kļūdījies un, lai turpmāk vairs nesūta šādu informāciju. Eiropas mērogā ir gadījumi, kad šāda sabotāža tiek veikta tīši – informācijas sūtītāji paši ziņo konkurences uzraugiem, paši tiek atbrīvoti no atbildības, bet kaitē konkurentam.

Pilnu interviju ar J. Lagzdiņu lasiet žurnāla “Bilances Juridiskie Padomi” 2017. gada decembra numurā. Intervijā J. Lagzdiņš izklāsta aspektus, kas saistīti ar svarīgākajām jomām, kurās uzņēmumam vēlams veikt atbilstības pārbaudi – datu aizsardzība, konkurences tiesības, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana, korupcijas un interešu konfliktu novēršana, darba tiesības un komercnoslēpuma un intelektuālā īpašuma aizsardzība.

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Izrādās, ka iedzīvoties nepatikšanās ar uzraugošajām iestādēm var pavisam nevainīgi - piemēram, pareizi neatbildot uz kāda konkurenta vai sadarbības partnera sūtītu e-pastu. Kā intervijā žurnālam "Bilances Juridiskie Padomi" stāsta zvērinātu advokātu biroja "PricewaterhouseCoopers Legal" vadītājs Jānis Lagzdiņš, ir piemēri, kad uzņēmēji tikuši sodīti par konkurences pārkāpumiem, jo saņēmuši konkurentu sūtītus e-pastus ar to produktu un pakalpojumu cenām:

Iziesim cauri jūsu nosauktajām sešām prioritārajām atbilstības pārbaužu jomām! Kas tik sarežģīts uzņēmumam būtu jāievēro konkurences tiesībās? Te jau gan viss šķiet skaidrs - nevajag mēģināt vienoties ar konkurentiem par cenām, un miers! Vai tomēr nav tik vienkārši?

Tur jau tā lieta - ļoti daudzi uzņēmēji šādi domā. Viņi nebūt neplāno veidot karteļus vai neievērot konkurences tiesības, taču nopietnas nepatikšanas šajā jomā var radīt arī vienkārši nezināšana, darbinieku izglītības trūkums, iekšējo procedūru neesamība. Konkurences tiesībās ir desmitiem vai pat simtiem nianšu. Tikai viens piemērs - konkurents var atsūtīt jums e-pastu ar savu preču vai pakalpojumu cenām, un tas vien, ka jūs zināt šo informāciju, var novest jūs pie sodīšanas! Ir noteiktas procedūras, kas šādos gadījumos jāveic. Arī pārdevēji, izplatītāji mēdz, pašiem nezinot, atklāt tādu informāciju, kuru tie nedrīkstētu atklāt. Tāpat ir dažādas nianses, kas jāievēro, piesakoties publiskajiem iepirkumiem.

Par konkurenta atsūtītiem e-pastiem - ko uzņēmējs šādā situācijā var darīt? Iepriekš jau nav iespējams paredzēt, kurš šādu informāciju sūtīs, lai uzliktu filtru...

Nē, tas arī nav nepieciešams. Taču ir noteiktas procedūras, kā šādā gadījumā jāreaģē. Ir dažas pavisam triviālas lietas - nepieciešams atbildēt uz šo e-pastu, uzrakstot, ka sūtītājs kļūdījies un, lai turpmāk vairs nesūta šādu informāciju. Eiropas mērogā ir gadījumi, kad šāda sabotāža tiek veikta tīši - informācijas sūtītāji paši ziņo konkurences uzraugiem, paši tiek atbrīvoti no atbildības, bet kaitē konkurentam.

Pilnu interviju ar J. Lagzdiņu lasiet žurnāla "Bilances Juridiskie Padomi" 2017. gada decembra numurā. Intervijā J. Lagzdiņš izklāsta aspektus, kas saistīti ar svarīgākajām jomām, kurās uzņēmumam vēlams veikt atbilstības pārbaudi - datu aizsardzība, konkurences tiesības, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana, korupcijas un interešu konfliktu novēršana, darba tiesības un komercnoslēpuma un intelektuālā īpašuma aizsardzība.