Lielo uzņēmumu vadītāji bieži strādā arī nedēļas nogalēs
Citadele Index pētījums liecina, ka 42% uzņēmēju brīvdienās nestrādā, bet vairāk nekā puse uzņēmēju atzina, ka pēdējo četru nedēļu laikā kādā no sestdienām vai svētdienām ir strādājuši sava uzņēmuma labā. Visvairāk sevi darbam brīvdienās velta Vidzemes un Zemgales uzņēmēji, bet vismazāk - Kurzemes. 75% Vidzemes uzņēmēju atzina, ka brīvdienās ir strādājuši, savukārt Kurzemē - 41%. Arī zemgalieši brīvdienās ir strādājuši vairāk nekā citi - 61% uzņēmēju, savukārt Pierīgā - 53% un Rīgā - 52%, bet Latgalē - 46%. Jo lielāks ir uzņēmums, jo biežāk tā īpašnieks un vadītājs strādā arī brīvdienās. Attiecīgi visvairāk brīvdienās strādā lielo uzņēmumu vadītāji - 79%,…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Citadele Index pētījums liecina, ka 42% uzņēmēju brīvdienās nestrādā, bet vairāk nekā puse uzņēmēju atzina, ka pēdējo četru nedēļu laikā kādā no sestdienām vai svētdienām ir strādājuši sava uzņēmuma labā.
Visvairāk sevi darbam brīvdienās velta Vidzemes un Zemgales uzņēmēji, bet vismazāk - Kurzemes. 75% Vidzemes uzņēmēju atzina, ka brīvdienās ir strādājuši, savukārt Kurzemē - 41%. Arī zemgalieši brīvdienās ir strādājuši vairāk nekā citi - 61% uzņēmēju, savukārt Pierīgā - 53% un Rīgā - 52%, bet Latgalē - 46%.
Jo lielāks ir uzņēmums, jo biežāk tā īpašnieks un vadītājs strādā arī brīvdienās. Attiecīgi visvairāk brīvdienās strādā lielo uzņēmumu vadītāji - 79%, kuru pakļautībā ir 50 un vairāk darbinieku. Nedēļas nogalēs strādā 64% vidējo uzņēmumu vadītāji (10 - 49 darbinieki), bet retāk mazie uzņēmēji - 57%.
Salīdzinot pa nozarēm, visbiežāk brīvdienās strādā ražošanas uzņēmumu vadītāji - 66% un pakalpojumu sniedzēji - 55%, bet mazāk - būvnieki un tirgotāji, attiecīgi 48% un 45%.
Bankas Citadele ekonomists Mārtiņš Āboliņš atzīst, ka pētījuma rezultāti skaidrojami ar to, ka, jo lielāks ir uzņēmums, jo lielāka atbildība gulstas uz tā īpašnieka pleciem un komplicētāka ir uzņēmuma vadīšana. Vēl jo sarežģītāka ir loģistika un procesu organizēšana, ja uzņēmums nodarbojas ar ražošanu un produkcijas eksportu. Tas nozīmē, ka uzņēmējam ir jāseko līdzi globālajiem ekonomikas procesiem un jāspēj paredzēt to ietekmi uz uzņēmumu. Tādēļ apstāklis, ka lielo un ražošanas uzņēmumu vadītāji visbiežāk spiesti darbam veltīt laiku arī brīvdienās, ir saprotams.
Citadele Index ir pētījums, ko banka Citadele Latvijā veic kopš 2004. gada. Katru ceturksni tiek aptaujāti 750 uzņēmumu īpašnieki un to vadītāji, tā rezultātā no pirmavota iegūstot uzticamu ieskatu par ekonomisko stāvokli valstī, nozarē, uzņēmumā, kā arī prognozi nākamajiem sešiem mēnešiem. Uzņēmēju aptauju un datu apkopojumu nodrošina SKDS.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.