PTAC: “Rimi” maldinājis patērētājus ar uzlīmju akciju
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru SIA „RIMI LATVIA” (turpmāk – Sabiedrība) ir piemērota soda nauda 20 000 EUR apmērā, kā arī aizliegta turpmāka negodīga komercprakse lēmumā raksturoto un līdzīgu piedāvājumu (akciju) izsludināšanā. Sabiedrība laika periodā no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam īstenoja speciālu akciju (turpmāk – Piedāvājums), kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola BOSCH preces ar atlaidi līdz 62%. Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, Piedāvājumā ietverto zīmola BOSCH preču cena bija tāda…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs(turpmāk – PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru SIA „RIMI LATVIA” (turpmāk – Sabiedrība) ir piemērota soda nauda 20 000 EUR apmērā, kā arī aizliegta turpmāka negodīga komercprakse lēmumā raksturoto un līdzīgu piedāvājumu (akciju) izsludināšanā.
Sabiedrība laika periodā no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam īstenoja speciālu akciju (turpmāk – Piedāvājums), kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola BOSCH preces ar atlaidi līdz 62%.
Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, Piedāvājumā ietverto zīmola BOSCH preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides. Lai gan Sabiedrība atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās attaisnot savu rīcību minot, ka Piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī Piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā Sabiedrība nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū. Sabiedrība papildus PTAC aizrādījumiem un pierādījumiem, kas balstīti tirgus izpētē norādīja, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, BOSCH produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar Sabiedrības piedāvātajiem.
PTAC uzskata, ka Sabiedrība reklamējot Piedāvājumu ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo Sabiedrības reklāma maldināja par piedāvājuma - iegādāties BOSCH preces ar ievērojamu atlaidi – izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām RIMI veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. No lietas materiāliem izriet, ka Sabiedrības rīcība, izmantojot dažādus Piedāvājuma izplatīšanas veidus (veikali, sociālie tīkli, tīmekļvietnes), norāda uz to, ka Sabiedrības komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad, Sabiedrība ir pārkāpusi patērētāju tiesību regulējošos normatīvos aktus, proti, pārkāpums ir būtisks, jo Sabiedrības īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam.
Ņemot vērā, ka Sabiedrības īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu, kā arī apstākli, ka Sabiedrība ir būtiski negatīvi ietekmējusi patērētāju ekonomisko rīcību un šādus speciālos piedāvājumus periodiski piedāvā un varētu piedāvāt patērētājiem arī nākotnē, kā arī to, ka no lietā veiktās saziņas ar Sabiedrību, secināms, ka tā izdarīto pārkāpumu neatzīst un nav gatava veikt labprātīgās darbības, lai nepieļautu līdzīgu pārkāpumu atkārtošanos, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir pieņēmis lēmumu, ar kuru Sabiedrībai:
Aizliedz negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama;
Piemēro soda naudu 20 000 EUR (divdesmit tūkstoši eiro, 00 centi) apmērā.
Turpmāk, PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi. Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena – preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.