0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIRatificēta Starptautiskā konvencija par darbu jūrniecībā

Ratificēta Starptautiskā konvencija par darbu jūrniecībā

Filipīnas un Krievija 20. augustā ratificēja Starptautisko konvenciju par darbu jūrniecībā (MLC), līdz ar to konvenciju ir ratificējis nepieciešamais valstu skaits – 30 valstis, un konvencija stāsies spēkā pēc gada – 2013. gada 20. augustā. Konvencijas ratifikācijas process tika uzsākts 2006. gadā, Latvija tai pievienojās 2011. gada 12. augustā, informē Satiksmes ministrija. MLC aptver ļoti plašu jūrnieku nodarbinātības jautājumu klāstu – par darba un atpūtas laikiem, atpūtas iespējām, sadzīves apstākļiem, pārtiku un ēdināšanu, veselības aizsardzību, medicīnisko aprūpi, labklājības un sociālo nodrošinājumu. MLC tiek dēvēta par „ceturto pīlāru” līdzās Starptautiskajai konvencijai par cilvēku dzīvību aizsardzību jūrā (SOLAS), Starptautiskajai konvencijai par piesārņojuma…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Filipīnas un Krievija 20. augustā ratificēja Starptautisko konvenciju par darbu jūrniecībā (MLC), līdz ar to konvenciju ir ratificējis nepieciešamais valstu skaits – 30 valstis, un konvencija stāsies spēkā pēc gada – 2013. gada 20. augustā. Konvencijas ratifikācijas process tika uzsākts 2006. gadā, Latvija tai pievienojās 2011. gada 12. augustā, informē Satiksmes ministrija. MLC aptver ļoti plašu jūrnieku nodarbinātības jautājumu klāstu – par darba un atpūtas laikiem, atpūtas iespējām, sadzīves apstākļiem, pārtiku un ēdināšanu, veselības aizsardzību, medicīnisko aprūpi, labklājības un sociālo nodrošinājumu. MLC tiek dēvēta par „ceturto pīlāru” līdzās Starptautiskajai konvencijai par cilvēku dzīvību aizsardzību jūrā (SOLAS), Starptautiskajai konvencijai par piesārņojuma novēršanu no kuģiem (MARPOL) un Starptautiskajai konvencijai par jūrnieku sagatavošanu, sertificēšanu un jūrnieku darba uzraudzību (STCW). Starptautiskās Jūras organizācijas (IMO) pārstāvji uzsver, ka konvencijas spēkā stāšanās un ieviešana ietekmēs vairāk nekā 1,2 miljonus jūrnieku visā pasaulē. Lai MLC konvencija varētu stāties spēkā, to vajadzēja ratificēt 30 valstīm, kuru kopējā kuģošanas tonnāža pārsniegtu 33% no visas pasaules kuģošanas tonnāžas, taču pašlaik visu 30 konvencijai pievienojošos valstu kuģošanas kopējā tonnāža pārsniedz pat 60%. Tas liecina, ka šī konvencija būs saistoša lielākajai daļas visu pasaules kuģu īpašnieku. Kuģu īpašniekiem būs jāpārliecinās, vai viņu kuģi atbildīs MLC Konvencijas prasībām. Konvencijas prasību atbilstība tiks pārbaudīta ostas valsts kontroles inspekciju laikā, lai to veiktu, nepieciešama arī pašu inspektoru zināšanu papildināšana. Svarīgs MLC konvencijas ieviešanas pasākums būs kuģu sertificēšana, kas būs kuģa karogvalsts uzdevums. Latvijai gada laikā (līdz 2013. gada 20. augustam) vēl jāpaspēj „sakārtot” nacionālā likumdošana, kurā jābūt atspoguļotām MLC konvencijas prasības, tās jāiekļauj arī MLC deklarācijā. MLC deklarācijai būs jābūt uz kuģa kā apliecinājumam par atbilstību MLC prasībām.