VISI RAKSTIRosināts noteikt administratīvo atbildību par auto odometra radījuma falsificēšanu
Rosināts noteikt administratīvo atbildību par auto odometra radījuma falsificēšanu
Saeimā 1. lasījumā atbalstīti grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas ievērojami apgrūtinās negodprātīgo automašīnu pārdevēju darbību - odometru rādījumu falsificēšanu. " Ar minētajiem grozījumiem paredzēts ieviest administratīvo atbildību par odometra rādījuma izmainīšanu, nosakot personai, kas to veikusi, naudas sodu. Ieviešot minēto sistēmu Valsts policija minētos pārkāpumus varēs kvalificēt kā administratīvos pārkāpumus, saucot personas pie atbildības. Tāpat ir paredzēts ieviest administratīvo atbildību arī par odometra rādījumu izmainīšanas pakalpojuma reklamēšanu vai piedāvāšanu, jo arī šādi pakalpojumi pēc būtības uzskatāmi par pretlikumīgiem," skaidro Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Dairis Anučins. "Eiropas Savienībā notiek diskusija par sadarbību starp valstu reģistriem un datu…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saeimā 1. lasījumā atbalstīti grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas ievērojami apgrūtinās negodprātīgo automašīnu pārdevēju darbību - odometru rādījumu falsificēšanu.
" Ar minētajiem grozījumiem paredzēts ieviest administratīvo atbildību par odometra rādījuma izmainīšanu, nosakot personai, kas to veikusi, naudas sodu. Ieviešot minēto sistēmu Valsts policija minētos pārkāpumus varēs kvalificēt kā administratīvos pārkāpumus, saucot personas pie atbildības. Tāpat ir paredzēts ieviest administratīvo atbildību arī par odometra rādījumu izmainīšanas pakalpojuma reklamēšanu vai piedāvāšanu, jo arī šādi pakalpojumi pēc būtības uzskatāmi par pretlikumīgiem," skaidro Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Dairis Anučins.
"Eiropas Savienībā notiek diskusija par sadarbību starp valstu reģistriem un datu apmaiņu saistībā ar odometru rādījumiem. Pagaidām jautājums ir nacionālo valstu kompetencē. Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kas jau vairākus gadus odometru rādījumus fiksē, veicot tehnisko apskati. Lai cilvēki varētu pārbaudīt Latvijā fiksēto odometru rādījumu objektivitāti, aicinām apmeklēt CSDD E-pakalpojumu sadaļu," norāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors.
Saskaņā ar interneta vietnes autoDNA.lv rīcībā esošajiem datiem par augusta mēnesi, no Beļģijas vien tika ievesti vairāk kā 450 automobiļi. Teju pusei ir veiktas manipulācijas ar odometra rādījumiem un vidēji tiek notīti 92 tūkstoši kilometru. Kopējais notītais kilometru daudzums ir pielīdzināms attālumam no zemes līdz mēnesim un atpakaļ 18 reizes!
Starp spilgtākajiem eksemplāriem ir 2003. gada Volvo S80 modelis ar oriģinālo noskrējienu Beļģijā 523 364 kilometru, kurš Latvijā nonācis jau ar 302 002 kilometru lielu deficītu. Ne mazāk iespaidīgs ir kāds 2006. gada Range Rover Sport , kurš no Beļģijas atceļojis ar 601 252 kilometriem uz odometra, savukārt Latvijā piereģistrēts ar nieka 380 000. Vai arī teju neticamais 2010.gada Volvo XC60 ar noskrējienu nieka 14 000, kas attīti no oriģinālajiem 193 689 kilometriem.
"Latvijā jau kopš neatkarības atgūšanas ir nostiprinājies stereotips, ka automašīnām ar nobraukumu virs 200 000 kilometru būs jāveic kapitāli remontdarbi. Rietumeiropā šos 200 000 kilometru var nobraukt diezgan ātri, savukārt automašīnu darba resurss ir krietni lielāks par šo biedējošo skaitli. Ja papēta Rietumeiropas tirgu, tad ļoti bieži automašīnām noskrējiens ir krietni virs 200 000, un tas ir pilnīgi normāli," norāda autoDNA pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs.
Visbiežāk manipulācijas ar odometra rādījumiem tiek veiktas Volvo zīmola automašīnām. No visām augustā importētajām automašīnām no Beļģijas, kuras pārbaudītas autoDNA datu bazē un konstatētas neatbilstības odometra rādījumos, 35% gadījumu tie ir tieši Volvo markas spēkrati.
Uzņēmumam autoDNA pieder lielākā datubāze Latvijā un viena no lielākajām visā Eiropā par automašīnu tehnisko stāvokli, piedāvājot transportlīdzekļu vēstures pārbaudi tiešsaistē, izmantojot vienīgi katram spēkratam unikālo VIN kodu. Pavisam autoDNA datu bāzē ir informācija par vairāk nekā 500 miljoniem automašīnu, tai skaitā arī ASV.
Dati par automašīnām ir ņemti no Beļģijas transportlīdzekļu reģistra. autoDNA ir vienīgie Eiropā, kuri sadarbojās ar Beļģijas Transportlīdzekļu reģistru un CAR-PASS nobraukumu reģistru.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.