Saeima pirmajā lasījumā atbalstījusi kopbraukšanas pakalpojumu ieviešanu
Saeima 11.maijā konceptuāli atbalstīja Autopārvadājumu likuma grozījumus, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojumu regulējumu, uzlabojumus taksometru vadītāju profesionālās kvalifikācijas jomā, kā arī pilnveidot autoostu darbību. Likumprojektā tiek precizēts termina “taksometrs” skaidrojums, nosakot, ka tas ir vieglais automobilis, kas ir reģistrēts kā M1 kategorijas transportlīdzeklis, ar kuru tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi. Tāpat tiek ieviests skaidrojums pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Tas būs pakalpojums, kurš neatbilst pasažieru komercpārvadājumam ar taksometru noteiktajām pazīmēm. Pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un akceptēt, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, tai skaitā tiešsaistes režīmā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē. Paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saeima 11.maijā konceptuāli atbalstīja Autopārvadājumu likuma grozījumus, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojumu regulējumu, uzlabojumus taksometru vadītāju profesionālās kvalifikācijas jomā, kā arī pilnveidot autoostu darbību.
Likumprojektā tiek precizēts termina “taksometrs” skaidrojums, nosakot, ka tas ir vieglais automobilis, kas ir reģistrēts kā M1 kategorijas transportlīdzeklis, ar kuru tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi. Tāpat tiek ieviests skaidrojums pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili. Tas būs pakalpojums, kurš neatbilst pasažieru komercpārvadājumam ar taksometru noteiktajām pazīmēm. Pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un akceptēt, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, tai skaitā tiešsaistes režīmā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Paredzēts, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci). Tās varēs izsniegt deviņas republikas pilsētu pašvaldības un pieci plānošanas reģioni. Patlaban pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru drīkst veikt tikai tad, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz pašvaldība.
Savukārt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili varēs veikt, ja pārvadātājs būs saņēmis speciālo atļauju (licenci), kuru izsniegs Autotransporta direkcija.
Plānots veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, kuru uzturēs Autotransporta direkcija. Reģistrā ierakstīs personas, kuras atbilst taksometru šoferu prasībām. Pirms reģistrācijas personu pārbaudīs, vai tai nav sodu, kas var ietekmēt sniegtā pakalpojuma drošību un kvalitāti, piemēram, nenomaksātu administratīvo pārkāpumu sodu ceļu satiksmē vai autopārvadājumu jomā. Reģistra dati būs pieejami taksometru vadītājiem, pārvadātājiem un kontrolējošām institūcijām. Izmantojot šo reģistru, tiktu apliecināta vadītāja atbilstība vienotām prasībām, norāda likumprojekta autori.
Ar taksometru pakalpojumu rezervēšanas problēmām interneta vidē, izmantojot tādas lietotnes kā Uber,Taxify un citas, saskaras ne tikai Latvijā, bet šī problēma ir aktuāla arī citur Eiropas Savienībā, norādīts likumprojekta anotācijā. Riski galvenokārt ir saistīti ar to, ka taksometra pakalpojumus var pieteikties sniegt privātpersonas bez atbilstošas taksometru vadītāju kvalifikācijas ar privātajiem transportlīdzekļiem, kuri nav aprīkoti atbilstoši taksometriem noteiktajām prasībām, kā arī nodokļu nomaksa šiem pakalpojumiem ir neskaidra.
Vienlaikus likumprojektā iekļauts deleģējums pašvaldībām noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam, kā arī pienākumu taksometros nodrošināt iespēju norēķināties ar bankas karti.
Lai lietderīgāk tērētu dotācijās piešķirto valsts naudu pārvadātājiem, kā arī uzlabotu autoostu darbību, likumprojekts paredz, ka Autotransporta direkcijai turpmāk būs jānodrošina autoostu reģistrācija, pārreģistrācija un to darbības uzraudzība. Vienlaikus valdībai būs jānosaka reģistrācijas un anulēšanas, un autoostu uzraudzības, kā arī obligāti sniedzamo pakalpojumu kārtība. Patlaban autoostu pakalpojumu kvalitāte ir ļoti dažāda, teikts likumprojekta anotācijā.
Grozījumi Autopārvadājumu likumā Saeimā vēl jāskata otrajā un trešajā lasījumā.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.