Lielākajai daļai premium klases auto ikgadējā nodeva būtiski samazināsies
Valdības apstiprinātā jaunā kārtība auto ikgadējās ekspluatācijas nodevas aprēķināšanai pēc CO2 izmešu rādītājiem tika ierosināta ar skaļu mērķi – likt vairāk maksāt premium klases auto īpašniekiem. Tomēr šīs izmaiņas varētu būt labākais, kas noticis Latvijas mazlietoto auto tirgū pēdējo gadu laikā, uzskata Kārlis Eidis, autosalona "Baltie" eksperts. Veicot dažus vienkāršus aprēķinus, redzams, ka patiesībā lielākajai daļai pēdējo gadu premium klases auto ikgadējā nodeva būtiski samazināsies. Jaunā kārtība ikgadējās nodevas aprēķinam attieksies tikai uz automašīnām, kas ražotas pēc 2009. gada. Tātad, samērā jauniem auto ar modernu dzinēju. Savukārt augstākās nodevas likmes paredzētas…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valdības apstiprinātā jaunā kārtība auto ikgadējās ekspluatācijas nodevas aprēķināšanai pēc CO2 izmešu rādītājiem tika ierosināta ar skaļu mērķi – likt vairāk maksāt premium klases auto īpašniekiem. Tomēr šīs izmaiņas varētu būt labākais, kas noticis Latvijas mazlietoto auto tirgū pēdējo gadu laikā, uzskata Kārlis Eidis, autosalona "Baltie" eksperts. Veicot dažus vienkāršus aprēķinus, redzams, ka patiesībā lielākajai daļai pēdējo gadu premium klases auto ikgadējā nodeva būtiski samazināsies.
Jaunā kārtība ikgadējās nodevas aprēķinam attieksies tikai uz automašīnām, kas ražotas pēc 2009. gada. Tātad, samērā jauniem auto ar modernu dzinēju. Savukārt augstākās nodevas likmes paredzētas auto, kuru CO2 izmešu daudzums uz kilometru pārsniedz 200 gramus. Teorētiski tie ir lielie un jaudīgie auto, bet, analizējot pieprasītākos auto dažādos segmentos, var secināt, ka tieši apvidnieku un premium klases vieglo auto īpašnieki sajutīs vislielāko ieguvumu no jaunās nodevas. Līdz šim šādiem auto ikgadējā nodeva bija augsta, jo to noteica auto lielā masa un arī motora jauda. Toties CO2 izmešu jomā pat lielākie pēdējo gadu apvidus auto reti pietuvojas 200 g/km līmenim.
Augstākas izmaksas par kādu konkrētu auto modeli nebūt nenoteiks jaunās CO2 likmes. Tā vietā daudz lielāka nozīme ir jaunieviestajai 300 EUR nodevai, kas jāmaksā, ja auto dzinēja tilpums pārsniedz 3,5 litrus. Šis nosacījums gan var radīt būtisku izmaksu kāpumu atsevišķiem auto, kuriem ir liels dzinēja tilpums, bet izmešu rādītāji nav tik zemi, lai kompensētu šīs papildus izmaksas. Tas neizdevīgākā situācijā nostāda to autoražotāju modeļus, kuru dzinēju tilpumi “trāpa neizdevīgajā zonā”.
gums premium auto segmentā drīzāk būs izņēmuma gadījumos, jo pārsvarā Latvijā auto tiek iegādāti ar dīzeļa dzinējiem, kuriem ir mazāks darba tilpums un vieni no zemākajiem izmešu rādītājiem. Turklāt arī auto ražotāji fokusējas uz efektīvāku dzinēju piedāvājumu ar lielāku jaudu pie mazāka tilpuma.
Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz automašīnām, kas tiks reģistrētas Latvijā no nākamā gada 1.janvāra. Tāpēc sagaidāms, ka jau nākamgad varēsim redzēt pieprasījuma izmaiņas par labu efektīvākiem un pēc jaunajiem nosacījumiem izdevīgākiem auto. Vienlaikus, jaunu vai mazlietotu auto pircējiem pašlaik ir ieteicams savu pirkumu plānot tā, lai reģistrāciju veiktu nākamgad. Jo, ja vien nepērkat auto ar dzinēja tilpumu virs 3,5 l, tad visticamāk, ka jaunā nodevas aprēķina kārtība ļaus ievērojami ietaupīt.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.