0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIEiropas Komisijā iesniegta sūdzība par Enerģijas dzērienu aprites likumu

Eiropas Komisijā iesniegta sūdzība par Enerģijas dzērienu aprites likumu

Latvijas Reklāmas asociācija ir iesniegusi oficiālu sūdzību Eiropas Komisijai par šī gada janvārī Saeimā pieņemto Enerģijas dzērienu aprites likumu un tajā definētajiem reklāmas ierobežojumiem, kas, pēc asociācijas domām, atbalstot nevienlīdzīgas konkurences principa ieviešanu Latvijā un esot "klajā pretrunā" ar Eiropas Savienības līgumu un Audiovizuālo mediju pakalpojumu direktīvu. Enerģijas dzērienu aprites likumā paredzētie reklāmas ierobežojumi esot nesamērīgi un diskriminējoši Latvijā reģistrētajiem medijiem. Reklāmdevējam joprojām ir iespējas sasniegt sev vēlamo auditoriju, izmantojot ārpus Latvijas veidoto interneta vidi, sociālos medijus un televīzijas kanālus bez teritoriāliem ierobežojumiem, līdz ar to likumā noteiktie ierobežojumi nepalīdzēšot sasniegt likumdevēja uzstādītos mērķus. Asociācija domā,…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Wikimedia commons
Foto: Wikimedia commons

Latvijas Reklāmas asociācija ir iesniegusi oficiālu sūdzību Eiropas Komisijai par šī gada janvārī Saeimā pieņemto Enerģijas dzērienu aprites likumu un tajā definētajiem reklāmas ierobežojumiem, kas, pēc asociācijas domām, atbalstot nevienlīdzīgas konkurences principa ieviešanu Latvijā un esot "klajā pretrunā" ar Eiropas Savienības līgumu un Audiovizuālo mediju pakalpojumu direktīvu.

Enerģijas dzērienu aprites likumā paredzētie reklāmas ierobežojumi esot nesamērīgi un diskriminējoši Latvijā reģistrētajiem medijiem. Reklāmdevējam joprojām ir iespējas sasniegt sev vēlamo auditoriju, izmantojot ārpus Latvijas veidoto interneta vidi, sociālos medijus un televīzijas kanālus bez teritoriāliem ierobežojumiem, līdz ar to likumā noteiktie ierobežojumi nepalīdzēšot sasniegt likumdevēja uzstādītos mērķus.

Asociācija domā, ka Enerģijas dzērienu aprites likums ir pretrunā Eiropas normatīvajiem aktiem: Eiropas Savienības līgumam (34. un 36.paragrāfiem), kā arī Audiovizuālo mediju pakalpojumu direktīvai (izcelsmes valsts princips). Tādu viedokli pauž arī Eiropas Komunikāciju aģentūru asociācija (EACA), informējot Saeimu un Valsts prezidenta kanceleju par reklāmas aizlieguma ietekmi uz brīvu preču kustību, kas savukārt var tikt klasificēts kā ES iekšējā tirgus pamatprincipu pārkāpums.

Eiropas Savienības dalībvalstu pieredze rāda, ka līdzīgas iniciatīvas ir tikušas noraidītas kā nepamatotas un nesamērīgas. Piemēram, Itālija 2003.gadā zaudēja Eiropas Savienības tiesā, jo aizliedza noteikta kofeīna satura dzērienu tirdzniecību un reklāmu valstī. Eiropas Savienības dalībvalstij ir tiesības nacionālo interešu aizsardzībai ieviest ierobežojumus, taču tai ir pienākums zinātniski pierādīt sabiedrības veselības apdraudējumu.

Latvijas Ārstu biedrības un SKDS veiktais 2013.gadā pētījums apstiprina, ka no visu kofeīna saturošo pārtikas produktu patēriņa enerģijas dzērieni sastāda vismazāko daļu - 1 līdz 3%, kā arī kofeīna patēriņš kopumā Latvijā ir stipri zem vidējiem Eiropas rādītājiem. Vadošā Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde (EFSA) 2015.gada maijā savā zinātniskajā atzinumā apstiprināja, ka ne pieaugušo, ne bērnu veselībai nav kaitīga kofeīnu saturošu produktu, arī enerģijas dzērienu, lietošana mērenās devās.