Saziņu ar VID tikai elektroniski plānots ieviest no 2022. gada

(0)
Foto: VisualHunt

Jau iepriekš esam informējuši, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija 16. septembrī galīgajā lasījumā skatīja un atbalstīja likumprojektu  “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””, kas paredz vairākas izmaiņas nodokļu maksātājiem, tostarp, ka iesniegumus Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nodokļu administrēšanas jautājumos varēs iesniegt tikai, izmantojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Plānots, ka jebkurš iesniegums, kurā ietverts VID kompetencē esošs lūgums, sūdzība, jautājums vai priekšlikums, kā arī gada ienākumu deklarācija, būs jāiesniedz tikai elektroniski. Šis nosacījums neattieksies uz fiziskām personām, kuras neveic saimniecisko darbību, un šie iedzīvotāji nodokļu deklarācijas vai informatīvās deklarācijas tāpat kā līdz šim varēs iesniegt elektroniska vai papīra dokumenta veidā.

Atšķirībā no sākotnējā priekšlikuma pāriet uz elektronisko saziņu jau no nākamā gada, pēc likumprojekta apspriešanas lemts, ka minētās izmaiņas stātos spēkā no 2022. gada 1. janvāra, un tas paredzēts, lai personas, kas nav EDS lietotājas, varētu apgūt iemaņas darbam ar elektronisko sistēmu.

VID varētu veikt izglītojošus pasākumus un informēt iedzīvotājus par gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanu un iesniegšanu elektroniski.

Lai varētu lietot EDS, personai būs jāreģistrējas kā elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājam. To varēs izdarīt tiešsaistē, autentificējoties ar internetbanku, elektronisko identifikācijas karti vai drošu elektronisko parakstu. Tāpat par EDS lietotāju varēs kļūt, personīgi iesniedzot rakstisku iesniegumu VID un apliecinot savu identitāti. VID iesniedzēju reģistrēs kā EDS lietotāju un tam piešķirs lietotājvārdu un paroli.

Likuma grozījumi rosināti, lai paātrinātu informācijas apriti un samazinātu administratīvo slogu gan nodokļu maksātājiem, gan nodokļu administrācijai. Patlaban VID nodokļu maksātājiem nodrošina vairāk nekā 220 dažāda veida pakalpojumus nodokļu (nodevu) administrēšanas un muitas jomā. VID dati liecina, ka pagājušajā gadā no fiziskajām un juridiskajām personām saņemti turpat 95 000, bet šī gada pirmajos septiņos mēnešos virs 50 000 dokumentu papīra veidā, teikts likuma grozījumu anotācijā.

Tāpat VID statistika liecina, ka ik gadu apmēram 18 % no gada ienākumu deklarācijām tiek iesniegtas papīra veidā, un to atbilstoša apstrāde VID 2017. gadā izmaksājusi vairāk nekā divus miljonus eiro.

Par likuma grozījumiem galīgajā lasījumā vēl jālemj Saeimai.

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Novērtējiet šo rakstu
(0)