Noskaidrots, kas darbavietai piesaista darba ņēmējus
Darba ņēmēji, izvēloties jaunu darbavietu, kā būtiskāko atzīst motivējošu darba algu un veselības apdrošināšanu, secināts vadošā interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia veiktajā aptaujā. Aptaujas dati parāda, ka visbiežāk darba ņēmēji kā būtiskākos aspektus, izvēloties jaunu darbavietu, atzīst motivējošu atalgojumu (26%), darba apstākļus un vidi (16%) un darba grafiku (15%). Salīdzinoši mazāk minēts karjeras izaugsmes iespējas (13%), kolektīva attiecības un mikroklimats (12%), uzņēmuma atpazīstamība un tā reputācija (9%), papildu labumi darba algai (8%) un citi aspekti. "Darbaspēka trūkums un atalgojuma pieaugums valstī liek darba devējiem regulāri pārskatīt piedāvātos darba nosacījumus, lai darba vieta būtu pievilcīga gan esošajiem, gan potenciālajiem darbiniekiem.…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Darba ņēmēji, izvēloties jaunu darbavietu, kā būtiskāko atzīst motivējošu darba algu un veselības apdrošināšanu, secināts vadošā interneta personāla atlases uzņēmuma CV-OnlineLatvia veiktajā aptaujā.
Aptaujas dati parāda, ka visbiežāk darba ņēmēji kā būtiskākos aspektus, izvēloties jaunu darbavietu, atzīst motivējošu atalgojumu (26%), darba apstākļus un vidi (16%) un darba grafiku (15%). Salīdzinoši mazāk minēts karjeras izaugsmes iespējas (13%), kolektīva attiecības un mikroklimats (12%), uzņēmuma atpazīstamība un tā reputācija (9%), papildu labumi darba algai (8%) un citi aspekti.
"Darbaspēka trūkums un atalgojuma pieaugums valstī liek darba devējiem regulāri pārskatīt piedāvātos darba nosacījumus, lai darba vieta būtu pievilcīga gan esošajiem, gan potenciālajiem darbiniekiem. Piedāvāto papildus labumu grozs palielinās, un aizvien vairāk darba devēju sāk domāt par individuālām programmām, lai motivētu dažādu paaudžu darbiniekus ar dažādām interesēm. Tādi labumi kā veselības apdrošināšana, apmācības, neformāli darba pasākumi jau ir kļuvuši par neatņemamu sastāvdaļu lielai daļai uzņēmumu, ko darbinieki jau uztver kā pašsaprotamu lietu," stāsta CV-Online Latvia uzņēmuma vadītājs Aivis Brodiņš.
Noskaidrojot, kādus mēnešalgai papildu labumus darba ņēmēji visaugstāk vērtē, secināts, ka būtiskākie ir veselības apdrošināšana (37%), iespēja izvēlēties labumu atbilstoši situācijai vai individuāla labumu programma (20%), nelaimes un dzīvības apdrošināšana (15%), kolektīvie darba pasākumi (14%), kā arī atlaides biežāk izmantotajiem pakalpojumiem (12%) un citi.
"Apzinoties pieaugošo pieprasījumu pēc kvalificētiem darbiniekiem, potenciālie kandidāti kļūst arvien izvēlīgāki. Darba piedāvājumi tiek salīdzināti gan pēc pamatalgas, gan papildu labumiem un, pieņemot lēmumu, arvien lielāka loma ir uzņēmuma izrādītajai interesei par darbinieku labsajūtu. Tas īpaši novērojams jaunākās paaudzes darbinieku vidū, kuru uzskati un darba motivācija ir krietni atšķirīga. Šobrīd vairs nav jautājums par to, vai vērts domāt par citiem labumiem, bet gan - kādā formā tos pasniegt darbiniekiem, lai tie derētu dažādu paaudžu interesēm un vajadzībām. Pēc Benefits Latvija novērojumiem, individuālās darbinieku motivācijas programmas uzņēmumos Latvijā kļūst arvien pieprasītākas un tās atzinīgi, kā apstiprina aptaujas rezultāti, novērtē arī darbinieki. Šādas programmas piedāvā katram darbiniekam izvēlēties savām interesēm un vajadzībām atbilstošāko, piedāvājot izvēles brīvību, bet darba devējam vairs nav jādomā par vienojošu motivācijas, sasniegumu vai lojalitātes apbalvošanas veidu, kas derētu pilnīgi visiem," stāsta uzņēmuma Benefits Latvija vadītājs Juris Zalāns.
Aptaujā darba ņēmēji atzīst, ka visvairāk viņu darba produktivitāti un motivāciju uzrādīt labāku sniegumu ietekmē motivējoša pamatalga, ko atzīmējis katrs ceturtais jeb 25%, tāpat gandrīz ceturtā daļa jeb 24% atklāj, ka viņus motivē tiešā vadītāja atzinība un apbalvojumi par sasniegumiem. Katru piekto jeb 20% motivē savstarpējās attiecības uzņēmumā mikroklimats un piederības sajūta, bet 18% - iespēja sevi profesionāli attīstīt un pierādīt, karjeras iespējas. Savukārt 13% norādījuši, ka viņus motivē atbilstoši darba apstākļi un vide.
Turpretī par optimālāko papildu labumu gan finansiālu, gan nefinansiālu saņemšanas biežumu darba ņēmēji atzīt reizi ceturksnī, ko norādīja vairāk nekā puse respondentu jeb 53%, savukārt 35% par labāko atzina reizi mēnesī, 7% - reizi gadā, bet 5% uzskata, ka optimāls papildu labumu saņemšanas biežums ir reizi nedēļā.
Interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia veiktā aptauja, kas veidota sadarbībā ar darbinieku iesaistes risinājumu izstrādātāju Benefits Latvija norisinājās no šī gada 6. līdz 21. jūnijam interneta vidē. Kopumā aptaujā piedalījās 1 524 respondentu.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.