Valsts ieņēmumu dienests (VID) šā gada jūlijā aktualizējis informatīvo materiālu "Kas ir saistītas personas". Tajā skaidrots, ka par saistītām personām likuma “Par nodokļiem un nodevām” izpratnē (likuma 1. panta 18. punkts) uzskata: divas vai vairākas fiziskas, vai juridiskas personas, kurām pieder 100% kapitāla daļas citā uzņēmumā. Šādus uzņēmumus sauc par mātes un meitas uzņēmumiem; līdzdalība var būt arī 20–50% apmērā, arī šādus uzņēmumus sauc mātes un meitas uzņēmumiem un tie ir saistīti; ja fiziskai personai vai tās laulātajam, vai radiniekiem līdz trešajai radniecības pakāpei pieder vairāk nekā 50% no pamatkapitāla daļas, ir…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
divas vai vairākas fiziskas, vai juridiskas personas, kurām pieder 100% kapitāla
daļas citā uzņēmumā. Šādus uzņēmumus sauc par mātes un meitas uzņēmumiem;
līdzdalība var būt arī 20–50% apmērā, arī šādus uzņēmumus sauc mātes un
meitas uzņēmumiem un tie ir saistīti;
ja fiziskai personai vai tās laulātajam, vai radiniekiem līdz trešajai radniecības
pakāpei pieder vairāk nekā 50% no pamatkapitāla daļas, ir izšķiroša ietekme un
balsu vairākums divos vai vairākos uzņēmumos;
ja divos vai vairāk uzņēmumos, vienām un tām pašām personām (maksimums 10
personām) pieder 50% pamatkapitāla daļas un tiem ir izšķiroša ietekme ar balsu
vairākumu šajos uzņēmumos;
ja vairāk nekā 50% no uzņēmuma kapitāla daļām pieder citam uzņēmumam, kurā
fiziskai personai vai tā laulātajam, vai radiniekiem pieder vairāk nekā 50 % un ir
izšķiroša ietekme šajos uzņēmumos;
vienai un tai pašai personai vai vairākām tām pašām personām ir balsu vairākums
šo uzņēmumu valdēs;
ja starp šīm personām papildus līgumam ir noslēgta vienošanās (arī slepena) par
jebkādu līgumā neparedzētu papildu atlīdzību, lai veiktu darbības, kas samazinātu
nodokļus;
ja fiziskai personai vai tās laulātajam, vai radiniekiem pieder vairāk nekā 50% ko
uzņēmuma pamatkapitāla vērtības vai ir noteikta izšķiroša ietekme uzņēmumā.
Likums arī noteic, ka, nosakot preču (pakalpojumu, darbu) tirgus cenu (vērtību), ņem vērā cenas darījumos starp personām, kas nav uzskatāmas par saistītām personām. Darījumus starp saistītām personām var izmantot tirgus cenas (vērtības) noteikšanai, ja netiek ietekmēti darījumu ekonomiskie rezultāti (likuma 23.2 pants 9. punkta 1. apakšpunkts).
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.