Šogad iedzīvotājiem ar maziem ienākumiem nodrošināts lielāks finansiālais valsts atbalsts
Labklājības ministrija informē, ka no 2026. gada 1. janvāra palielināts atbalsts valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmējiem, minimālo vecuma, invaliditātes un apgādnieka zaudējuma pensiju saņēmējiem, sociālās palīdzības saņēmējiem pašvaldībās, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kuri sasnieguši pilngadību.Atbalsta palielinājums izriet no minimālo ienākumu reformas, kas nosaka ikgadēju minimālo ienākumu sliekšņu pārskatīšanu atbilstoši visu valsts iedzīvotāju ienākumu izmaiņām. Šo sliekšņu pārskatīšanas rezultātā palielinās valsts un pašvaldību sniegtais atbalsts sociālās drošības jomā.Šogad garantēto minimālo ienākumu slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā būs 187 eiro (iepriekš – 166 eiro), pārējām personām mājsaimniecībā – 131 eiro (iepriekš – 116 eiro).No jaunā gada trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā būs 425 eiro (iepriekš – 377 eiro), pārējām personām mājsaimniecībā – 298 eiro (iepriekš – 264 eiro). Savukārt maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa maksimālais apmērs pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā būs 680 eiro (iepriekš – 604 eiro), pārējām personām mājsaimniecībā – 476 eiro (iepriekš...