Precizēs noteikumus, kas liek ziņot VID par pārdevējiem, kuri gūst ienākumus, izmantojot digitālās platformas
Valdības sēdē 26. septembrī darba kārtībā iekļauts Finanšu ministrijas sagatavotais noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 97 "Noteikumi par automātisko informācijas apmaiņu par pārdevējiem, kuri gūst ienākumus, izmantojot digitālās platformas"". Grozījums sagatavots, jo nepieciešams pārskatīt tiesību normas formulējumu, lai tā korekti atbilstu 2021. gada 22. marta Padomes Direktīvas (ES) 2021/514, ar ko groza Direktīvu 2011/16/ES par administratīvu sadarbību nodokļu jomā (turpmāk – DAC7 direktīva), prasībām. Ar šīs direktīvas pārņemšanu ziņojošiem platformu operatoriem ir jāsniedz to rīcībā esošā informācija Valsts ieņēmumu dienestam (VID) par tiem pārdevējiem, kuri, izmantojot…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Šo noteikumu kontekstā digitālo platformu operatori ir juridiskas personas vai juridiski veidojumi, kas slēdz ar pārdevējiem līgumus par digitālās platformas pilnīgu vai daļēju pieejamību šiem pārdevējiem, kā arī juridiskās personas vai juridiskie veidojumi (piemēram, kapitālsabiedrība, personālsabiedrība vai fonds), kas pārdod preces digitālajās platformās.
Pirmais pārskata periods, par kuru ir veicama ziņošana, ir 2023. gads. Bet, tā kā ziņojošais platformas operators paziņo informāciju par pārskata periodu ne vēlāk kā tā gada 31. janvārī, kas seko kalendāra gadam, kurā pārdevējs ir identificēts kā pārdevējs, par kuru jāsniedz ziņojumu, tad attiecīgi pirmo reizi pienākums ziņot ziņojošajam platformas operatoram iestāsies tikai 2024.gadā, informāciju sniedzot līdz 2024. gada 31. janvārim.
Esošā noteikumu redakcija paredz, ka platformas operatoram nav jāziņo par tādu pārdevēju, kuram tas, pārdodot preces, ir palīdzējis īstenot 30 pārdevēja darbību un par kuru pārskata periodā samaksātā vai kreditētā atlīdzības kopējā summa nepārsniedz 2 000 EUR. Taču saskaņā ar DAC7 direktīvas prasībām par šādu pārdevēju platformas operatoram būtu jāziņo. Tāpēc ar grozījumiem paredzēts noteikt, ka platformas operatori ir atbrīvoti no ziņošanas par tiem klientiem, kuriem, pārdodot preces, platformas operators ir palīdzējis īstenot mazāk nekā 30 pārdevēja darbību un par kuru pārskata periodā samaksātā vai kreditētā atlīdzības kopējā summa nepārsniedz 2 000 EUR.
Kā norādīts noteikumu projekta anotācijā, šis grozījums skars tās fiziskās personas, kuras pārdod nelielu skaitu preču, jo tiek precizēts pārdevēja darbību skaits (par vienu darbību), no kura brīža platformas operatoram ir jāsniedz ziņas VID.
*Abonements tiks atjaunots automātiski, līdz izvēlēsies to pārtraukt
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.