0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSPTAC soda Tele2 par "maldinošas un agresīvas komercprakses" īstenošanu ar 7000 latu naudas sodu

PTAC soda Tele2 par “maldinošas un agresīvas komercprakses” īstenošanu ar 7000 latu naudas sodu

Tele2 maldinājis patērētājus ar savu reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", kurā bērniem telefoni tika piedāvāti it kā "bez maksas", secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). PTAC atzinis to par negodīgu komercpraksi un piemērojis Tele2 7000 Ls naudas sodu. Ņemot vērā PTAC rīcībā esošo informāciju un materiālus, lietas izpētes gaitā tika konstatēts, ka SIA „Tele2” īstenotā reklāmas kampaņa „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!”, kas aicināja pirmklasniekiem iegādāties bezmaksas telefonus, ir uzskatāma par maldinošu un agresīvu komercpraksi. Lai gan PTAC, pieņemot pagaidu noregulējumu, aizliedza komersantam īstenot negodīgo komercpraksi, tomēr…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Tele2 arī agrāk izcēlies ar pretrunīgi vērtētām reklāmas kampaņām. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, PhotoRiga.com

Tele2 maldinājis patērētājus ar savu reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", kurā bērniem telefoni tika piedāvāti it kā "bez maksas", secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). PTAC atzinis to par negodīgu komercpraksi un piemērojis Tele2 7000 Ls naudas sodu.

Ņemot vērā PTAC rīcībā esošo informāciju un materiālus, lietas izpētes gaitā tika konstatēts, ka SIA „Tele2” īstenotā reklāmas kampaņa „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!”, kas aicināja pirmklasniekiem iegādāties bezmaksas telefonus, ir uzskatāma par maldinošu un agresīvu komercpraksi. Lai gan PTAC, pieņemot pagaidu noregulējumu, aizliedza komersantam īstenot negodīgo komercpraksi, tomēr SIA „Tele2”, izmainot reklāmas saturu, turpināja maldināt patērētājus. Tikai pēc brīdinājuma nosūtīšanas, PTAC nekonstatēja negodīgas komercprakses turpināšanu.

Komersanta īstenotā komercprakse atzīta par maldinošu, jo, lai gan SIA „Tele2” preci raksturoja ar vārdiem „bezmaksas”, „par brīvu”, „Ls 0”,  kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, tomēr, lai to saņemtu, bija jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi jāveic pakalpojuma maksa Ls 1,75 apmērā. Komercprakse atzīta par maldinošu arī vispārējā informācijas pasniegšanas ziņā un varēja negatīvi ietekmēt patērētāja ekonomisko rīcību, jo reklāmu iespaidā patērētāji varēja uzņemties saistības 12 mēnešus veikt obligātu kredīta atjaunošanu par kopējo summu vismaz Ls 21 apmērā, kas varēja radīt papildu izdevumus pirmklasnieku ģimeņu budžetam.

Tāpat PTAC norāda, ka SIA „Tele2” ir īstenojusi agresīvu komercpraksi, reklāmā iekļaujot tiešu bērniem adresētu aicinājumu saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos saņemt pakalpojumus. PTAC ieskatā, reklāmās ietvertais paziņojums „Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!” nepārprotami ir atzīstams par tiešu aicinājumu bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot uzņēmuma telekomunikāciju pakalpojumus. PTAC paskaidro, ka vispiemērotākā auditorija, kam sniegt informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumiem, ir bērnu vecāki, taču konkrētajā gadījumā komersants, piedāvājot iespēju saņemt bezmaksas mobilo telefonu, konkrēto informāciju nav sniedzis vecākiem, bet gan bērniem, kuri ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām.

2012.gada 20.augustā par konkrētās komercprakses īstenošanu PTAC pieņēma lēmumu par pagaidu noregulējumu, atzīstot to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliekot par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi. Ar Administratīvās rajona tiesas spriedumu pagaidu noregulējums atstāts spēkā.