PTAC soda Tele2 par “maldinošas un agresīvas komercprakses” īstenošanu ar 7000 latu naudas sodu
Tele2 maldinājis patērētājus ar savu reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", kurā bērniem telefoni tika piedāvāti it kā "bez maksas", secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). PTAC atzinis to par negodīgu komercpraksi un piemērojis Tele2 7000 Ls naudas sodu. Ņemot vērā PTAC rīcībā esošo informāciju un materiālus, lietas izpētes gaitā tika konstatēts, ka SIA „Tele2” īstenotā reklāmas kampaņa „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!”, kas aicināja pirmklasniekiem iegādāties bezmaksas telefonus, ir uzskatāma par maldinošu un agresīvu komercpraksi. Lai gan PTAC, pieņemot pagaidu noregulējumu, aizliedza komersantam īstenot negodīgo komercpraksi, tomēr…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Tele2 maldinājis patērētājus ar savu reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", kurā bērniem telefoni tika piedāvāti it kā "bez maksas", secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). PTAC atzinis to par negodīgu komercpraksi un piemērojis Tele2 7000 Ls naudas sodu.
Ņemot vērā PTAC rīcībā esošo informāciju un materiālus, lietas izpētes gaitā tika konstatēts, ka SIA „Tele2” īstenotā reklāmas kampaņa „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!”, kas aicināja pirmklasniekiem iegādāties bezmaksas telefonus, ir uzskatāma par maldinošu un agresīvu komercpraksi. Lai gan PTAC, pieņemot pagaidu noregulējumu, aizliedza komersantam īstenot negodīgo komercpraksi, tomēr SIA „Tele2”, izmainot reklāmas saturu, turpināja maldināt patērētājus. Tikai pēc brīdinājuma nosūtīšanas, PTAC nekonstatēja negodīgas komercprakses turpināšanu.
Komersanta īstenotā komercprakse atzīta par maldinošu, jo, lai gan SIA „Tele2” preci raksturoja ar vārdiem „bezmaksas”, „par brīvu”, „Ls 0”, kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, tomēr, lai to saņemtu, bija jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi jāveic pakalpojuma maksa Ls 1,75 apmērā. Komercprakse atzīta par maldinošu arī vispārējā informācijas pasniegšanas ziņā un varēja negatīvi ietekmēt patērētāja ekonomisko rīcību, jo reklāmu iespaidā patērētāji varēja uzņemties saistības 12 mēnešus veikt obligātu kredīta atjaunošanu par kopējo summu vismaz Ls 21 apmērā, kas varēja radīt papildu izdevumus pirmklasnieku ģimeņu budžetam.
Tāpat PTAC norāda, ka SIA „Tele2” ir īstenojusi agresīvu komercpraksi, reklāmā iekļaujot tiešu bērniem adresētu aicinājumu saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos saņemt pakalpojumus. PTAC ieskatā, reklāmās ietvertais paziņojums „Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!” nepārprotami ir atzīstams par tiešu aicinājumu bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot uzņēmuma telekomunikāciju pakalpojumus. PTAC paskaidro, ka vispiemērotākā auditorija, kam sniegt informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumiem, ir bērnu vecāki, taču konkrētajā gadījumā komersants, piedāvājot iespēju saņemt bezmaksas mobilo telefonu, konkrēto informāciju nav sniedzis vecākiem, bet gan bērniem, kuri ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām.
2012.gada 20.augustā par konkrētās komercprakses īstenošanu PTAC pieņēma lēmumu par pagaidu noregulējumu, atzīstot to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliekot par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi. Ar Administratīvās rajona tiesas spriedumu pagaidu noregulējums atstāts spēkā.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.