0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIEK atzīst Latvijas budžeta plāna projektu 2019. gadam par kopumā atbilstošu

EK atzīst Latvijas budžeta plāna projektu 2019. gadam par kopumā atbilstošu

Atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) vērtējumam Latvijas sagatavotais 2019. gada valsts budžeta plāna projekts kopumā atbilst Stabilitātes un izaugsmes pakta (SIP) nosacījumiem.  Latvijas vispārējās valdības budžeta strukturālā bilance saskaņā ar EK aprēķiniem 2018. gadā tiek novērtēta -1,7% no iekšzemes kopprodukta (IKP), bet 2019. gadā -1,6% no IKP. Ņemot vērā pieļaujamās atkāpes saistībā ar strukturālo reformu īstenošanu, tas 2018. gadā atbilst vidēja termiņa budžeta mērķim, bet 2019. gadā no vidēja termiņa budžeta mērķa ir tikai nenozīmīga novirze. Lai Latvija izpildītu SIP izdevumu pieauguma nosacījumu, vispārējās valdības budžeta izdevumi 2018. gadā var pieaugt par ne vairāk…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Eiropas komisijas ēka. Foto: I. Kubliņš

Atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) vērtējumam Latvijas sagatavotais 2019. gada valsts budžeta plāna projekts kopumā atbilst Stabilitātes un izaugsmes pakta (SIP) nosacījumiem.  Latvijas vispārējās valdības budžeta strukturālā bilance saskaņā ar EK aprēķiniem 2018. gadā tiek novērtēta -1,7% no iekšzemes kopprodukta (IKP), bet 2019. gadā -1,6% no IKP. Ņemot vērā pieļaujamās atkāpes saistībā ar strukturālo reformu īstenošanu, tas 2018. gadā atbilst vidēja termiņa budžeta mērķim, bet 2019. gadā no vidēja termiņa budžeta mērķa ir tikai nenozīmīga novirze.

Lai Latvija izpildītu SIP izdevumu pieauguma nosacījumu, vispārējās valdības budžeta izdevumi 2018. gadā var pieaugt par ne vairāk kā 6,0 procentiem, savukārt 2019. gadā par 4,8 procentiem. Atbilstoši EK vērtējumam pieļaujamais izdevumu pieaugums 2018. gadā tiek pārsniegts par 0,9 procentiem no IKP un 2019. gadā tas tiek pārsniegts par 0,3 procentiem no IKP. Līdz ar to EK prognozē būtiskas novirzes no pieļaujamā izdevumu pieauguma līmeņa gan 2018. gadā, gan 2018. un 2019. gadu vērtējot kopā.

Saskaņā ar SIP noteikumiem, izdevumu pieauguma nosacījums ir noteicošais rādītājs tajos gadījumos, kad strukturālais deficīts pārsniedz vidēja termiņa budžeta mērķi. Līdz ar to, lai turpmākajos novērtējumos EK nemainītu savu vērtējumu par atbilstību SIP nosacījumiem, Latvijai ir jānodrošina, ka budžeta izpildes gaitā vispārējās valdības budžeta strukturālā bilance 2019. gadā saglabā savu atbilstību vidēja termiņa budžeta mērķim, ņemot vērā pieļaujamās atkāpes saistībā ar strukturālo reformu īstenošanu.

Vispārējās valdības budžeta plāna projekts pēc būtības un satura ietver tos pašus elementus ko izstrādātais 2019. gada valsts budžeta likumprojekts. Atšķirības pamatā ir formā, kādā tas tiek prezentēts sadarbības partneriem – EK un Eirogrupai.

Latvijas Vispārējās valdības budžeta plāna projektu 2019. gadam šā gada 19. februārī apstiprināja valdība. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai par kopīgiem noteikumiem budžeta plānu projektu uzraudzībai un novērtēšanai un pārmērīga budžeta deficīta novēršanai eirozonas dalībvalstīs, Latvijai tāpat kā citām Eirozonas valstīm pirms gadskārtējā valsts budžeta apstiprināšanas Parlamentā galīgajā lasījumā budžeta projekts ir jāiesniedz izvērtēšanai EK un Eirogrupai.