0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAValsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pareizi aizpildīt un iesniegt gada ienākumu deklarāciju

Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pareizi aizpildīt un iesniegt gada ienākumu deklarāciju

Foto: Unsplash

Visos Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) ikviens Latvijas iedzīvotājs var saņemt palīdzību gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanā un iesniegšanā.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzsver, ka ikvienā VPVKAC ir iespēja iesniegt gada ienākumu deklarāciju. Ņemot vērā izmaiņas likumos, šogad daudzām fiziskām personām pirmo reizi  bija pienākums iesniegt minēto deklarāciju, tādēļ zinošu speciālistu padoms ir ļoti noderīgs un svarīgi, ka šāds speciālists ir pieejams pašvaldības teritorijā, ne tikai lielajās pilsētās.

Maijā VID nosūtīja 82825 uzaicinājumus par gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu fiziskām personām, kurām tās par 2018. gadu jāiesniedz obligāti, jo saistībā ar diferencēto neapliekamo minimumu un progresīvo nodokļa likmi veidojas iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemaksa, kas sabiedrībā vienkārši tiek saukta par “nodokļu parādu”.

Pēc 27. maija atkārtoti nosūtīti 60 897 uzaicinājumi.

VID atgādina, ka aprēķināto piemaksas summu ir iespējams samazināt, pievienojot deklarācijai dokumentus par attaisnotajiem izdevumiem. Joprojām ir iespējams vienoties par labprātīgu nodokļa nomaksu un aprēķināto IIN summu sadalīt daļās, tādējādi veicot atmaksu pakāpeniski. Visus šos jautājumus var risināt, dodoties uz jau minētajiem klientu apkalpošanas centriem, kur šo centru speciālisti nepieciešamības gadījumā palīdzēs pareizi aizpildīt un iesniegt deklarāciju.

Klientu apkalpošanas centros pieņem iesniegumus par algas nodokļa grāmatiņām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu, tur var saņemt VID identifikatoru un paroli elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietošanai. Savukārt brīdī, kad būs nepieciešamas sagatavot gada ienākumu deklarāciju, VPVKAC darbinieki sniegs konsultāciju par deklarācijas iesniegšanas nosacījumiem, informēs par to, kā deklarāciju iesniegt papīra, un kā – elektroniskā formā, pārbaudīs, vai deklarācija aizpildīta korekti un palīdzēs darbā ar EDS.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VID pakalpojumus.

VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Vides  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotie dati liecina, ka  2019. gada deviņos mēnešos VPVKAC sniegti 77 000 pakalpojumu, par VID jautājumiem – gandrīz 10 000.

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash

Visos Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) ikviens Latvijas iedzīvotājs var saņemt palīdzību gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanā un iesniegšanā.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzsver, ka ikvienā VPVKAC ir iespēja iesniegt gada ienākumu deklarāciju. Ņemot vērā izmaiņas likumos, šogad daudzām fiziskām personām pirmo reizi  bija pienākums iesniegt minēto deklarāciju, tādēļ zinošu speciālistu padoms ir ļoti noderīgs un svarīgi, ka šāds speciālists ir pieejams pašvaldības teritorijā, ne tikai lielajās pilsētās.

Maijā VID nosūtīja 82825 uzaicinājumus par gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu fiziskām personām, kurām tās par 2018. gadu jāiesniedz obligāti, jo saistībā ar diferencēto neapliekamo minimumu un progresīvo nodokļa likmi veidojas iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemaksa, kas sabiedrībā vienkārši tiek saukta par “nodokļu parādu”.

Pēc 27. maija atkārtoti nosūtīti 60 897 uzaicinājumi.

VID atgādina, ka aprēķināto piemaksas summu ir iespējams samazināt, pievienojot deklarācijai dokumentus par attaisnotajiem izdevumiem. Joprojām ir iespējams vienoties par labprātīgu nodokļa nomaksu un aprēķināto IIN summu sadalīt daļās, tādējādi veicot atmaksu pakāpeniski. Visus šos jautājumus var risināt, dodoties uz jau minētajiem klientu apkalpošanas centriem, kur šo centru speciālisti nepieciešamības gadījumā palīdzēs pareizi aizpildīt un iesniegt deklarāciju.

Klientu apkalpošanas centros pieņem iesniegumus par algas nodokļa grāmatiņām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu, tur var saņemt VID identifikatoru un paroli elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietošanai. Savukārt brīdī, kad būs nepieciešamas sagatavot gada ienākumu deklarāciju, VPVKAC darbinieki sniegs konsultāciju par deklarācijas iesniegšanas nosacījumiem, informēs par to, kā deklarāciju iesniegt papīra, un kā – elektroniskā formā, pārbaudīs, vai deklarācija aizpildīta korekti un palīdzēs darbā ar EDS.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VID pakalpojumus.

VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Vides  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotie dati liecina, ka  2019. gada deviņos mēnešos VPVKAC sniegti 77 000 pakalpojumu, par VID jautājumiem – gandrīz 10 000.