Kā grāmatvedim rīkoties, ja rēķins ir bez paraksta vai tā nav vispār?
Jautājums: Kā grāmatvedim rīkoties nestandarta situācijās ar rēķiniem - piemēram, saņemot elektroniski sagatavotu rēķinu, kurš ir jāsamaksā pirms preču piegādes, vai, ja rēķinam nav paraksta vai trūkst paša rēķina? Atbildi sniedz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu pārvaldes Nodokļu un nodevu grāmatvedības metodikas daļas Metodikas nodaļas vadītāja Dina Kucina: Par samaksas un preču piegādes termiņiem puses vienojas, un tas attiecīgi jāatspoguļo grāmatvedībā. Ja samaksa jāveic pirms elektroniski sagatavotā rēķina un preču saņemšanas, tas attiecīgi jāiegrāmato kā avansa maksājums, bet saņemot rēķinu – izdevumi vai preču krājumi (tas atkarīgs no tā, kāda krājumu uzskaites metode tiek piemērota). Ja rēķinam nav paraksta, jāpārliecinās, vai uz dokumentu attiecināma…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
12 € / mēnesī * Pirmās 30 dienas tikai par 1€ ABONĒT * Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī! |
Jau ir BilancePLZ abonements? Pieslēdzies |