Kas jāņem vērā, piesakot VID nodokļu nomaksas termiņa pagarinājumu?
Ikars Kubliņš, Plz.lv
Valsts ieņēmumu dienests nodokļu nomaksas termiņa pagarinājumus 2018. gadā atteicis tikai 10 procentos gadījumu, turklāt pat šajos gadījumos iemesli bieži vien ir formāli, kurus varēja novērst, informējusi Santa Garanča, iepriekšējā VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktore. Atteikumu īpatsvars ir ievērojami sarucis - vēl divus gadus iepriekš atteikumi bijuši 30%. "Protams, nav tā, ka termiņa pagarinājumu būtu ļoti viegli un vienkārši dabūt, jo tas tomēr ir atbildīgs lēmums un īpaša pretimnākšana," uzsver S. Garanča. Nodokļu parāds izveidojas jau piecas dienas pēc deklarācijas iesniegšanas (termiņā) un neapmaksāšanas. Ļoti svarīgi, lai nodokļu maksātājam šajā brīdī pašam būtu skaidrība par savām turpmākajām iespējām, rocību -…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienestsnodokļu nomaksas termiņa pagarinājumus 2018. gadā atteicis tikai 10 procentos gadījumu, turklāt pat šajos gadījumos iemesli bieži vien ir formāli, kurus varēja novērst, informējusi Santa Garanča, iepriekšējā VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktore. Atteikumu īpatsvars ir ievērojami sarucis - vēl divus gadus iepriekš atteikumi bijuši 30%.
"Protams, nav tā, ka termiņa pagarinājumu būtu ļoti viegli un vienkārši dabūt, jo tas tomēr ir atbildīgs lēmums un īpaša pretimnākšana," uzsver S. Garanča.
Nodokļu parāds izveidojas jau piecas dienas pēc deklarācijas iesniegšanas (termiņā) un neapmaksāšanas. Ļoti svarīgi, lai nodokļu maksātājam šajā brīdī pašam būtu skaidrība par savām turpmākajām iespējām, rocību - vai nomaksas pagarinājums būs jālūdz tikai par vienu kavēto deklarāciju, vai grūtības nomaksāt paredzamas arī par nākamajām? "Mēs sagaidām, ka vēlmi par grafika nepieciešamību nodokļu maksātājs darīs mums zināmu vai nu reizē ar deklarācijas iesniegšanu vai pat pirms tās. Nav jāgaida likumā noteiktās piecpadsmit dienas, jo parāds jau ir, un ir pienākums ar to kaut ko iesākt," atklāj S. Garanča. Tāpat uzņēmējiem, kas pieprasījuši nodokļu nomaksas pagarinājumu, aktīvi jāseko informācijai EDS, jo VID var pieprasīt papildus datus. Liela daļa atteikumu rodas tieši tāpēc, ka uzņēmējs nav iesniedzis pieprasīto papildus informāciju, nemaz nezinot, ka tāda tikusi pieprasīta.
Svarīga prakse komunikācijā ar VID ir ievērot elementāru amatu hierarhiju, sazinoties ar tieši atbildīgajām amatpersonām. "Ļoti ieteicams ir noskaidrot savu nodokļu inspektoru un komunicēt tieši ar viņu, atbildot uz jautājumiem un sniedzot skaidrojumus. Ir gadījumi, kad uzņēmējs iet un informē uzreiz mani, VID ģenerāldirektori vai pat vēršas pie kāda ministra vai deputāta, bet savu nodokļu inspektoru nemaz nezina. Grāmatveži to varētu labi iztēloties ar analoģiju, kad, piemēram, kādam darbiniekam šķiet, ka viņam nav pareizi aprēķināta alga, bet viņš vēršas nevis pie grāmatveža, bet uzreiz pie uzņēmuma īpašnieka," stāsta S. Garanča. Protams, ja komunikācijā ar tiešo nodokļu inspektoru rodas problēmas, tad jāinformē augstākas vadības amatpersonas.
Ja piecu dienu laikā pēc deklarācijas iesniegšanas termiņa nodoklis nav samaksāts un grafika pagarinājums nav pieprasīts, VID līdz nākamā mēneša desmitajam datumam iekļauj nodokļu maksātāju parādnieku sarakstā. Tālāk seko saziņa ar jaunajiem parādniekiem, informējot par situāciju un iespējām (regulārie VID klienti šo informāciju tik ātri nesaņem), un atkarībā no šīs komunikācijas VID lemjot par tālāko rīcību.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.